اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بسیج گفتمان وحدت کلمه و اتحاد ملت است

نویسنده کتاب «زنی از تبار الوند» با بیان اینکه بسیج در اتحاد و وحدت کلمه یک ملت نهفته است گفت: وقتی به بسیج با این نگاه بنگریم، تضادهایی که دشمن درصدد ایجاد آن است راه به جایی نمی‌برد چراکه اکثریت ملت ایران به واسطه روحیه ایثارگری و رفتار انسانی بسیجی هستند.

بسیج گفتمان وحدت کلمه و اتحاد ملت است

مونا اسکندری نویسنده کتاب «زنی از تبار الوند» و «عشق هرگز نمی‌میرد» ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه ما دهه شصتی‌ها عشق بسیج و بسیجی را به چشم دیده‌ایم اظهار کرد: بچه‌های هم‌دوره ما با چشم خود اعزام به جبهه‌ها، بمباران‌ها، ترورها و تشییع شهدا را دیده‌اند و به همین دلیل دشمنی با دشمن و حفظ آرمان‌ها با آنها عجین شده است.

وی با بیان اینکه ما نویسندگان برای نوشتن از گذشته‌ها و واقعیات جنگ و دفاع از وطن با دست خالی استفاده می‌کنیم افزود: ما به چشم ایثارگری هشت سال دفاع مقدس را دیده‌ایم و این رخداد بزرگ در ذهن ما حک شده است، این ارزش جایگاه خاصی در ذهن و خاطرات من دارد که در نوشته‌هایم از آن بهره می‌گیرم.

این نویسنده برجسته و انقلابی همدانی عنوان کرد: هر کشوری برای تمدن و تمدن‌سازی خود تلاش می‌کند به طوری که ممکن است حتی کشوری که ۱۰۰ سال است شکل گرفته، شروع به تمدن‌سازی و اسطوره‌سازی برای خود کند.

وی با تاکید بر اینکه ما کشوری با تمدنی پرسابقه هستیم که بزرگان دیروز و امروز آن هر کدام گوهری برای پرورش جامعه هستند افزود: بخشی از تمدن پرسابقه ما دفاع مقدس است که این بخش با روحیه بسیجی جوانان با غیرت شکل گرفت روحیه‌ای که ریشه در ایثارگری، انفاق، میهن‌پرستی، انسان‌دوستی و ساده‌زیستی دارد.

اسکندری در ادامه سخنانش کلام امام خمینی(ره) در مورد بسیج ۲۰ میلیونی را فراتر از اینها دانست و گفت: بسیجی تنها به یک فرد خاصی اطلاق نمی‌شود و وقتی از آن حرف می‌شود مقصود تفکر بسیجی است، تفکری که می‌تواند در یک راننده تاکسی امین، مغازه‌دار منصف،کارگر زحمتکش، معلمی متعهد باشد.

وی با بیان اینکه صفت بسیجی یعنی برخورداری از رفتار دینی و انسانی افزود: بسیجی در اتحاد و وحدت کلمه یک ملت نهفته است و وقتی وحدت کلمه باشد تعریف‌های خوبی می‌توان از آن داشت که خیلی وسیع و فراگیر است.

این نویسنده همدانی گفت: وقتی به بسیج با این نگاه بنگریم، تضادهایی که دشمن درصدد ایجاد آن است راه به جایی نمی‌برد چراکه اکثریت ملت ایران به واسطه روحیه ایثارگری و رفتار انسانی بسیجی هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول