اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توزیع ۳ هزار بسته کمک مومنانه در ورامین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین گفت: در شانزدهمین مرحله از کمک های مومنانه ۳ هزار بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج در ورامین توزیع شد و طی شانزده مرحله از این رزمایش، ۳۱۶ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان ورامین توزیع شده است.

توزیع ۳ هزار بسته کمک مومنانه در ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین پیش از ظهر امروز در مراسم شانزدهمین توزیع کمک های مومنانه شهرستان ورامین، اظهار کرد: بسیج جزو نهادهایی است که بهترین تعابیر امامین انقلاب در رابطه با آن بکار برده شده است که شاید به‌غیر از بسیج این تعابیر برای نهاد دیگری بکار برده نشده باشد‌‌.

وی گفت: اگر بخواهیم به چند نمونه از این تعابیر بپردازیم می‌توانیم از تعبیر مدرسه عشق، لشکر مخلص خدا، بزرگترین مدافع انقلاب و اسلام، شجره طیبه و اینکه حضرت امام (ره) با آن عظمت و جایگاه ویژه ای که داشتند بزرگترین افتخار خود را این می‌دانستند که افتخارم این است که خود یک بسیجی ام و این باعث افتخار همه بسیجیان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸  آمریکایی ها اقدام به تهدید زبانی و تهدید عملی کردند، حضرت امام کمتر از یک ماه بعد از این قائله دستور تشکیل بسیج را در ۵ آذر دادند و اولین دستاورد بسیج خنثی سازی تهدید آمریکا بود.

سرهنگ امینی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل بسیج، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن بود که اولین ثمره آن خنثی سازی تهدید آمریکا بود، بعد از آن بسیج در عرصه های مختلف از انقلاب دفاع کرده است و بخاطر همین است که بسیج را به عنوان بزرگترین مدافع اسلام و انقلاب نامگذاری کردند.

وی بیان کرد: از هشت سال دوران دفاع مقدس که بسیج درخشید و در کنار سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی جنگید و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور ما در دست دشمن باقی بماند تا سایر عرصه ها در راه حفظ امنیت بسیج همیشه پیشگام و نقش آفرین بوده است.

وی گفت: بسیج خدمتگزار ملت ایران است در عرصه های مختلف فعالیت داشته و در این فتنه اخیر نیز که در جنگ ترکیبی با دشمن هستیم بسیج دو ماه مستمر شبانه روزی در راه دفاع از امنیت مردم و کشور و برقراری نظم و امنیت در کنار سایر نهادها به‌طور گسترده و مداوم فعال است‌ و این امنیتی که شاهد آن هستیم مدیون بسیج و تفکر بسیج هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین در ادامه افزود: یکی از عرصه های فعالیت بسیج امر جهاد سازندگی می باشد که رزمایش کمک مومنانه یکی از آنها است و امروز، مرحله ۱۶ رزمایش کمک مومنانه را داریم.

سرهنگ امینی اظهار کرد: تعداد سه هزار بسته معیشتی در قالب اقلام مختلف تهیه شده و توسط پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

وی گفت: در حالی که دشمن با برنامه ریزی توهین و هتک حرمت به قرآن و اسلام است، تلاش می‌کنیم با این برنامه ها ثابت کنیم که بسیج در همه حال کمک محرومان بوده و در این رابطه این بسته های معیشتی توزیع خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین تصریح کرد: از ابتدای رزمایش کمک مومنانه که ۱۶ مرحله می‌باشد، ۳۱۶ هزار بسته معیشتی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

سرهنگ امینی افزود: از ابتدا شیوع بیماری کرونا که اصناف مختلف دچار آسیب شدند و نیاز به حمایت و یاری پیدا کردند بسیج در پی لبیک به ندای رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک مومنانه انجام گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین عنوان کرد: در کنار آن اقدامات دیگری مانند تشکیل ۴۲ صندوق قرض الحسنه و توزیع  ۱۴۸ سری جهیزیه در بین زوجین جوان در شهرستان انجام شده است.

سرهنگ امینی گفت: تعداد ۲۴ واحد مسکونی برای محرومین یا کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند با کمک بسیج سازندگی ساخته شده است و در همین راستا ۱۴۶ واحد هم تعمیرات منازل داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج علاوه بر این موارد تعمیرات منازل محرومین و ویزیت رایگان به همراه داروی رایگان در چهار مرحله ان شاءالله انجام خواهد شد.

خدمت به مردم توطئه های دشمنان را خنثی می کند  

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در ادامه مراسم شانزدهمین مرحله از توزیع کمک های مومنانه، اظهار کرد: یکی از نعمت های انقلاب همین شجره طیبه بسیج است و باید ایفای نقش آن که تاکنون مستمر بوده استمرار داشته باشد.

وی با تقدیر از نقش بسیجیان در مقاطع مختلف گفت: بسیج همیشه در خط مقدم بوده و است و امروز نیز این وظیفه را در خدمات اجتماعی، رسیدگی به فقرا، اردوهای جهادی و نمونه آن توزیع بسته های معیشتی است که به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ورامین انجام می‌گیرد.

امام جمعه موقت ورامین نقش مساجد در چنین برنامه هایی را یک نقش محوری دانست و تصریح کرد: کار ارزشمندی که امروز انجام گرفته آن است که محوریت توزیع این بسته ها با مسجد می باشد و ما سال‌ها به برکت مسجد و بسیج توانسته‌ ایم قدم های خوبی را برداریم.

حجت الاسلام محمودی در پایان گفت: خدمت به مردم در شرایط فعلی می‌تواند توطئه های دشمنان را خنثی سازد و قطعا این مردم پای نظام و انقلاب اسلامی هستند.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول