اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امسال نگرانی درباره شیوع شپش در مدارس مازندران نداریم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اجرای طرح غربال‌گری جلوگیری از شپش جز برنامه‌های روتین این اداره کل است، گفت: امسال نگرانی در ارتباط با شیوع شپش در مدارس مازندران نداریم.

امسال نگرانی درباره شیوع شپش در مدارس مازندران نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همه ساله با بازگشایی مدارس و ازسوی دیگر سرمای پای معضلی به‌نام شپش در مدارس مازندران باز می‌شود.

بعد از دو سال کرونایی و با باز شدن مدارس یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها نگرانی در ارتباط با ابتلا به شپش بوده است.

موضوع نگران‌کننده در ارتباط با بحث شپش برخورد نادرست با فرد مبتلا است که  توجه نکردن به این موضوع عوارض و عواقب جبران‌ناپذیری را برای دانش‌آموزان به‌دنبال داشته اشت.

از همان روزهای نخست خانواده‌ها نگران ابتلای فرزندشان به شپش هستند و در کنار آنان مربیان و معلمان نیز با هشدارها و توصیه‌ها تلاش می‌کنند از شیوع آن پیشگیری کنند.

قربانعلی سهرابی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همه ساله با بازگشایی مدارس یکی از نگرانی‌های خانواده بحث ابتلا به شپش است که در این زمینه مراقبان بهداشت در سطح مدارس استان فعال هستند.

وی با اشاره به طرح غربال‌گری جلوگیری از شیوع شپش به‌منظور کنترل پیشگیری از شپش سر در سطح مدارس مازندران، افزود: در زمینه اجرای این طرح راهکارهای پیشگیران به دانش‌آموزان و راه‌حل درمان به دانش‌آموز مبتلا ارائه می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اجرای طرح غربال‌گری جلوگیری از شپش جز برنامه‌های روتین این اداره کل است، اضافه کرد: تمام مدارس سطح استان اعم از مدارس شهری و روستایی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

سهرابی با اعلام اینکه امسال نگرانی در ارتباط با شیوع شپش در مدارس مازندران نداریم، تصریح کرد: رعایت مسائل پیشگیرانه و نکات بهداشتی باتوجه به این شرایط ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل بهداشتی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: درمان تحت تاثیر رعایت دقیق اصول بهداشتی است که خانواده‌ها مسائل بهداشتی و پیشگیرانه را جدی بگیرند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول