اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۹ درصد مدارس مازندران فرسوده و تخریبی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 19 درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است، گفت: اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم سازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزان‌مان افزایش می‌یابد.

۱۹ درصد مدارس مازندران فرسوده و تخریبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا سعدی‌پور در مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخت ایران پروین ناحیه ۲ ساری برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و احداث مدارس ایمن و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده  اولین اقدام در جهت پیشگیری از حوادث از جمله زلزله است.

وی یکی از مطالبات ما ساخت و احداث مدارس و فضاهای آموزشی استاندارد است، افزود: این مطالبه جدی را از اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است، تصریح کرد: اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم‌سازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزان‌مان افزایش می‌یابد.

سعدی‌پور اضافه کرد: فرهنگ پیشگیری و مقابله در برابر حوادث طبیعی باید از مدارس شکل بگیرد و در کودکان و نوجوانان نهادینه شود و شعار مهم «خانواده آماده، مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» اجرایی شود.

این  مسؤول خاطرنشان کرد: طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش چندسالی است که در مدارس به اجرا در می‌آید و تا کنون در حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در این طرح، آموزش‌های اولیه برای امداد و نجات را پشت سر گذاشته‌اند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول