اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خبر خوش برای دارندگان گواهینامه‌های مهارتی جهاد دانشگاهی/ اتمام طرح توسعه مشاغل خانگی تا پایان امسال

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از افزودن مدارک جهاد دانشگاهی به مدارک مهارتی در کشور خبر داد و گفت: دارندگان گواهینامه‌های جهاد دانشگاهی از این پس می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت دولت بهره‌مند شوند.

خبر خوش برای دارندگان گواهینامه‌های مهارتی جهاد دانشگاهی/ اتمام طرح توسعه مشاغل خانگی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی پیش از ظهر امروز در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: پذیرش مدارک و گواهینامه‌های جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از مصوبات در آخرین نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در روزهای اخیر به تصویب نهایی رسید.

وی با بیان اینکه در این نشست ۱۲ مصوبه به تصویب ستاد کشوری ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی رسید، افزود: بر اساس این مصوبه نه‌تنها آنهایی که از این به بعد گواهینامه مهارتی جهاد دانشگاهی را اخذ می‌کنند، می‌توانند از مزایای تعیین‌شده بهره‌مند شوند؛ بلکه آن دسته از افرادی که پیش‌تر نیز گواهینامه‌های جهاد دانشگاهی را اخذ کردند، نیز از مزایا و بسته‌های تشویقی این بخش بهره‌مند خواهند شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با تمجید از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، مهارتی و ...گفت: همه افرادی که از آموزش‌های مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند، می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های دولتی در این بخش استفاده کنند.

همتیان ادامه داد: جهاد دانشگاهی نه‌تنها در زمینه مشاغل خانگی پیشین، بلکه می‌تواند با اخذ مجوزهای ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی نسبت به دوره‌های آموزشی مهارتی این حوزه اقدام کند.

وی با اشاره به آخرین وضع اجرای طرح ملی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و مرحله تکمیلی آن دوباره آغاز خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از پیشرفت قابل‌توجه این طرح ملی در اکثر استان‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: فاز نخست این طرح در بیشتر استان‌های کشور پایان یافته و یا آخرین مراحل خود را می‌گذراند و با حمایت‌های دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ... مرحله بعدی آن نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

همتیان با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان گفت: این نمایشگاه با تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان و جهاد دانشگاهی استان سمنان به بهترین نحو برگزار شد.

وی سطح برگزاری این نمایشگاه منطقه‌ای را که با حضور هنرمندانی از 11 استان کشور برگزار شد، را بالا ارزیابی کرد و افزود: محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه بزرگ از کمیت و کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بودند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه اکثر قریب به‌اتفاق فعالان صنایع‌دستی از توانمندی و ظرفیت لازم برای برخورداری از مزایای مشاغل خانگی برخوردارند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی آمادگی دارد که از فعالان این بخش حمایت کند.

همتیان به جایگاه خوب استان سمنان در مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: این استان در برخی از رشته‌ها ازجمله در سفال و سرامیک از قطب‌های کم‌نظیر در کشور است.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی استان سمنان از تنوع و کیفیت قابل‌توجهی برخوردار است، اظهار کرد: توانمندی هنرمندان این استان در برخی رشته‌ها برای من تازگی و جذابیت بالایی داشت.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: این ستاد ملی همه توان خود را در راستای کمک و فعال‌سازی بیشتر مشاغل خانگی و صنایع‌دستی مستعد استان سمنان به کار می‌گیرد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول