اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اتصال به بازار ۱۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از اتصال یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان به بازار فروش خبر داد.

اتصال به بازار ۱۲۰۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی که با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ‌بر یک‌هزار و ۳۰۰ نفر زیرپوشش قرار می‌گیرند که در فاز سوم این طرح در مرحله اتصال به بازار، تاکنون حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به بازار فروش متصل شدند.

وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان سمنان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت‌نام اولیه بیش از پنج هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح زیرپوشش قرار گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: از این تعداد، امروز برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اتصال به بازار انجام و برای ۹۶۱ نفر نیز شبکه فروش تشکیل شده است و در ماه‌های آینده کل سهمیه استان به بازار فروش متصل می‌شوند و پرونده طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان بسته خواهد شد.

منصفی‌راد ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از آیتم‌های توسعه اشتغال و از طرح‌های موفق در جهت توسعه اشتغال در کشور است؛ در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاد دانشگاهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین‌المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب‌شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شد.

وی از برگزاری نشست‌های علمی «مشاغل آینده» و «آینده مشاغل» توسط جهاد دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذار جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، برگزاری این نشست‌های علمی است و تاکنون ۴۵ نشست علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول