اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امام جمعه سمنان: دشمن عزت تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهد/ هوشیاری بازاریان توطئه دشمن را خنثی کرد

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دشمنان عزت تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهند، گفت: فراخوان دشمنان برای تعطیلی بازار با هوشیاری بازاریان متدین راه به جایی نبرد و توطئه ایادی دشمن خنثی شد.

امام جمعه سمنان: دشمن عزت تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهد/ هوشیاری بازاریان توطئه دشمن را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر،‌ شاهد فراخوان وسیع اغتشاشگران بودیم، اظهار کرد: بازیگران اصلی این اتفاقات، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و مزدوران آنها در منطقه هستند.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و مسؤولان بر افزایش بصیرت آحاد جامعه و همراهی نکردن با این هنجارشکنان تأکید دارند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در این فراخوان دشمنان قصد داشتند، بدنه بازار و کسبه را وارد میدان کنند و برابر نظام اسلامی قرار دهند، تأکید کرد: در جای‌جای شهرها و استان‌ها کسبه متدین با اغتشاشگران همراهی نکردند و توطئه آنها را خنثی کردند.

مطیعی با اشاره به اینکه عواملی به دنبال اعتصاب زورکی و به تعطیلی کشاندن مغازه‌ها با تهدید و ارعاب بودند و کسبه تهدید شدند که اگر مغازه‌هایشان را تعطیل نکنند، دارایی‌شان به آتش کشیده می‌شود، ادامه داد: دشمنان خواستند از زمان اول انقلاب الگوگیری کنند که الگوگیری آنها ناقص بود.

وی بیان کرد: در زمان انقلاب، بازاریان ولایت‌مدار  به اعتبار دستور مرجعیت و به جهت مسؤولیتی که خودشان احساس می‌کردند، مغازه‌ها را تا ۶ ماه تعطیل کردند که خواست خودشان بود؛ زیرا امام راحل مرجع و پیشوای انقلاب اسلامی دستور داده بودند و کسبه از باب وظیفه دینی خود دست به این کار زدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: کسبه در دوران انقلاب به بسیاری از زندانیان و خانواده‌هایشان رسیدگی می‌کردند و از مال خود می‌گذشتند؛ اکنون بازاریان به مزدوران آمریکا گوش نمی‌دهند و این اشتباه در تحلیل و عمل دشمنان است.

مطیعی اضافه کرد: در دوران انقلاب اسلامی کمر نظام شاهنشانی با تعطیلی بازار شکست و بازاریان با مردم انقلابی همراهی کردند؛ در حالی که اکنون کسی با این داعشی‌گری و خوی استکباری آنها همراهی نمی‌کند و از این بابت از کسبه مؤمن قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در همین سه روزی که فراخوان داده شده بود، نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی کشور با استقبال وسیع در شهر سمنان برگزار شد و غرفه‌ها با حضور مردم و نشاط و رغبت انتخابی خودشان همراه بود.

امام جمعه سمنان تأکید کرد: مزدوران شعار «زن، زندگی، آزادی» را مبنا قرار دادند؛ اما می‌خواهند زندگی مؤمنان را که با کسب و کار می‌چرخد، از آنها بگیرند و آزادی عمل آنها را با زور و ارعاب از بین ببرند.

مطیعی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب گروهی را به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین، حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برای فیصله دادن مشکل در استان سیستان و بلوچستان اعزام کردند، گفت: رهبری به‌واسطه تبعید در دوران طاغوت، ارتباط عاطفی، قلبی و مشفقانه با مردم خطه سیستان دارند و جنبه ولایت ایشان بر کل کشور و بنا بر توجه ایشان به مسائل و مشکلات، صلاح دیدند تیمی برای این موضوع اعزام شود.

وی گفت: تیم نمایندگان رهبر معظم انقلاب جلسات متعدد با مسؤولان، گروه‌ها و سران طوایف برای شنیدن مطالبات و درددل هایشان برگزار کردند تا ابعاد مسائل مشخص شود.

امام جمعه سمنان تأکید کرد: دشمن برای تجزیه ایران اسلامی دندان تیز کرده و در استان سیستان و بلوچستان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

مطیعی عنوان کرد: مشکلاتی در استان سیستان و بلوچستان  پیش آمده بود که با حضور این تیم باید این مسائل به نحو احسن برطرف شود و از رهبر معظم انقلاب قدردانی می‌کنیم که در این زمینه درایت داشتند و این گروه باید تلاش کند تا نگرانی رهبر معظم انقلاب برطرف شود و مردم و مسؤولان این خطه نیز باید گوش به فرمان ولایت باشند.

امام جمعه سمنان با اشاره به هفته بسیج، از همه بسیجیانی که همیشه در صحنه هستند و در هر صحنه و گرفتاری جمهوری اسلامی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به دیدار آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور با اعضای تیم ملی فوتبال، تأکید کرد: اغتشاشگران می‌خواستند با همراهی کانال تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کاری کنند که تیم ملی ایران از جام جهانی حذف شود که موفق نشدند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دشمن عزت تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهد، ادامه داد: از این افرادی که دم از استکبار می‌زنند، فرمان‌ آنان را اجرا می‌کنند و به دنبال تجزیه ایران هستند، انتظار طرفداری از تیم ملی نداریم؛ زیرا آنها موفقیت تیم ملی را برنمی‌تابند.

وی اظهار کرد: حضور و نشاط مردم از موفقیت‌ها و حضور تیم ملی در جام جهانی قطر به همراه پیوست فرهنگی را انتظار داریم و مؤمنان در این نشاط حضور داشته باشند و حمایت خود را از همه ورزشکاران اعلام کنند تا دشمن بفهمد؛ همان‌طور که دین اسلام برای ما عزیز است، ورزشکار و پرچم ایران برایمان ارزشمند است و جمهوری اسلامی این مسائل را با هم می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به حضور خود در بخش بیارجمند در شرق استان سمنان و شنیدن مطالبات مردم افزود: نمایندگی ولی‌فقیه در استان جایگاه و واسطه‌ای بین مردم است و سفر به نقاط محروم از برنامه‌های ویژه در این زمینه است که مشکلات این خطه باید با درایت مسؤولان محلی، شهرستان شاهرود و استان سمنان برطرف شود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مردم این خطه بیان می‌کردند که مشکلاتی داریم ولی «جانمان فدای رهبر» که این نشان‌دهنده ولایتمدار بودن مردم استان سمنان است و اینکه جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند.

مطیعی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کنگره شهدای قم، افزود: یاد شهدا مهم است و پیام شجاعت و ولایتمداری آنان باید به نسل‌های جدید منتقل شود تا این فرهنگ باقی بماند.

وی گفت: جهاد تبیین واجب عینی است و هر کسی در جایگاه خود باید در این زمینه تلاش کند و پیام شهدا را که برگرفته از قرآن، روش و منش شهدا است باید به نسل آینده برسانیم و خودمان نیز در زمینه پیرو آنان باشیم.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول