اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های ترکمنستان و آستاراخان در زمینه پزشکی

سرکنسول ترکمنستان در آستاراخان روسیه، از دانشگاه پزشکی دولتی آستاراخان بازدید و در مورد همکاری‌های پزشکی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

توسعه همکاری‌های ترکمنستان و آستاراخان در زمینه پزشکی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «نوری گولیف» سرکنسول ترکمنستان در آستاراخان روسیه، از دانشگاه پزشکی دولتی آستاراخان بازدید و با «اولگا باشکینا» رئیس موسسه گفت وگو کرد.

باشکینا در این دیدار گفت: نقاط همکاری زیادی وجود دارد. برگزاری کنفرانس‌های علمی و عملی، تحقیقات علمی مشترک، برگزاری المپیادهای مشترک پزشکی از آن جمله است.

در این دیدار «لاریسا آودوچکینا» معاون امور بین الملل دانشگاه دولتی پزشکی آستاراخان، گفت: در حال حاضر در چارچوب یک تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دولتی پزشکی ترکمنستان به نام «مراد گاریف»، اقدام مشترکی بر تحقیقات در چارچوب استانداردسازی مواد گیاهی دارویی و داروهای گیاهی، مطالعه خواص فیزیک و شیمیایی، فارماکولوژیکی مواد فعال بیولوژیکی با منشا گیاهی و همچنین انجام کارهای آزمایشی و تعیین فعالیت فارماکولوژیک انواع خاصی از گیاهان دارویی برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه آستاراخان تاکید کرد: زمینه‌های فعالیت دانشگاه ما متفاوت است، بنابراین ما فرصتی را برای تقویت و گسترش همکاری نه تنها با دانشگاه‌ها، بلکه با نمایندگان جامعه پزشکی ترکمنستان می‌بینیم.

در این دیدار، طرفین همچنین تعدادی از موضوعات مرتبط با تحصیل شهروندان ترکمنستانی در دانشگاه دولتی پزشکی آستاراخان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گولیف گفت: ما آماده همکاری در همه زمینه‌ها هستیم، دانشجویان همچنین می‌توانند برای کمک با کنسولگری تماس بگیرند.

خاطر نشان می‌شود که  تا به امروز 180 دانشجو از ترکمنستان در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف آموزشی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دستیاران پزشکی در حال گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند.

 در سال 2019، بین دانشگاه پزشکی دولتی آستاراخان و دانشگاه پزشکی دولتی ترکمنستان به نام گاریف یادداشتی را در مورد تحقیقاتی مشترک امضا شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول