اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری ترکمنستان و آستاراخان در زمینه حمل و نقل و لجستیک

سرکنسول ترکمنستان در آستاراخان در مورد همکاری در زمینه‌های حمل و نقل و افزایش حجم تجارت و کشتی‌سازی با وزیر ارتباطات خارجی منطقه آستاراخان روسیه گفت‌وگو کرد.

گسترش همکاری ترکمنستان و آستاراخان در زمینه حمل و نقل و لجستیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «نوری گولیف» سرکنسول ترکمنستان در آستاراخان با «ولادیمیر گلوفکوف» وزیر ارتباطات خارجی منطقه آستاراخان روسیه دیدار و چشم انداز ایجاد مرکز لجستیک ترکمنستان، افتتاح خطوط کشتیرانی بین بنادر ترکمنی باشی و علیا، افزایش حجم تجارت، همکاری در زمینه کشتی سازی و سایر موضوعات توسعه همکاری را بررسی کرد.

در این دیدار، گلوفکوف ابراز اطمینان کرد که روابط دوستانه بین منطقه آستاراخان و ترکمنستان توسعه خواهد یافت و به تفصیل درباره کار مشترک در اجرای پروژه‌ها مطالبی را ارائه داد. این پروژه‌ها بر اساس توافقنامه‌ای است که در سال 2008 بین منطقه آستاراخان و دولت ترکمنستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی منعقد شده است.

وزیر روابط خارجی منطقه آستاراخان گفت: ما همچنین به طور فعال در حال توسعه روابط در سطح بین شهری هستیم. در ژوئن 2022، در اولین سفر رسمی «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان به روسیه، موافقت نامه همکاری بین دولت منطقه آستاراخان و استاندار استان بالکان امضا شد و توافق نامه ایجاد روابط خواهرخواندگی بین آستاراخان و ترکمن باشی نیز به تصویب رسید.

به گفته وزیر، افتتاح مرکز لجستیک ترکمنستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستاراخان به افزایش تجارت متقابل کمک خواهد کرد.

در دسامبر سال جاری، کمیسیون بین دولتی روسیه و ترکمنستان در زمینه همکاری‌های اقتصادی در مسکو برگزار خواهد شد.

گلوفکوف گفت: در این کمیسیون به همراه نمایندگان کشور شما آماده هستیم تا در مورد امکان امضای اسنادی که به توسعه روابط تجاری و اقتصادی ما کمک می‌کند، گفت‌وگو کنیم.

در این دیدار موضوعات ساماندهی خطوط کشتیرانی منظم بین بنادر علیا و ترکمن باشی، همکاری در زمینه کشتی‌سازی از جمله آموزش و بازآموزی متخصصان شرکت‌های کشتی سازی ترکمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گفت‌وگو همچنین چشم انداز افتتاح ارتباط هوایی آستاراخان و ترکمن باشی، اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و گردشگری مورد بحث قرار گرفت.

سرکنسول ترکمنستان تمرکز بر تشدید کار کریدور مواصلاتی شمال به جنوب را ضروری دانست و اظهار داشت: ترکمنستان به عنوان کشوری که از طریق خاک آن کوتاه‌ترین مسیر به خلیج فارس و به بنادر ایران و از آنجا به هند را دارد، آماده است.

سرکنسول جدید ترکمنستان از برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌هایی با وزرای دولت، روسای شرکت‌های برجسته و دانشگاه‌های منطقه آستاراخان به منظور آشنایی با زندگی این منطقه خبر داد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول