اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

محصولات فاخر کودکان شناسایی و حمایت می‌شود

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه «هویت» و «آرمان»، دو عنصر اصلی تربیت است، گفت: یارستان کودکستان، محصولات فاخر کودکان را شناسایی و ارزیابی کرده و هدایت می‌کند.

محصولات فاخر کودکان شناسایی و حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک(توتک)، رویداد یارستان کودکستان را با هدف سامان‌دهی و ارتقای سطح کمی و کیفی محتواهای مناسب برای کودکان زیر هفت سال برگزار کرده است.

محورهای این رویداد شامل «طرح درس‌ها و کاربرگ‌های آموزشی و پرورشی»، «کتاب کودک و کتاب کار کودستان»، «بازی، اسباب‌بازی و محصولات کمک آموزشی»، «سامانه، نرم‌افزار‌های موبایل و رایانه» و «تولید صوتی، تصویری(دارای ماهیت دیجیتال)» است‌.

مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت در همایش یارستان کودکستان که امروز در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت، یک نهاد نو و راهبردی برای کشور است که تأسیس آن یک گام بلند برای اعتلا و ارتقای زیست بوم کودک در ایران است. 

وی با اشاره به اینکه دوره کودکی، دوره کمتر از 7 سال شناخته می‌شود، افزود: زیرساخت و شاکله زندگی انسان در دوره کودکی شکل می‌گیرد البته گاهی تحت تأثیر نظریه انسان‌گرا، این دوره را بزرگ می‌کنیم، گویا دوره‌های دیگر مهم نیست. هر دوره به جای خودش مهم است اما این دوره زیرساز است و زیرساز ضعیف باعث می‌شود که کار در دوره‌های بعدی بسیار سخت باشد. پس در این دوره اقدامات والدین، مربی و حتی محتواها بسیار مهم است.  

همتی‌فر تصریح کرد: «هویت» و «آرمان»، دو عنصر اصلی تربیت است. در نظر بگیریم که آرزوهای ما در این دوره شکل می‌گیرد. وقتی سقف آرزوها را بلند می‌کنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کودک در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه محصولات حوزه کودک، آینده کودک و جامعه را می‌سازد، گفت: ما به عنوان سازمان تعلیم و تربیت وظیفه خود می‌دانیم به کسانی که درگیر زیست بوم کودک هستند، کمک کنیم. یارستان برای ما نماد و نشان است تا بتوانیم یاری‌گری را انحام دهیم تا والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک، رسالت خود را به بهترین تحو انجام دهند. 

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: یارستان کودکستان، محصولات فاخر کودکان را شناسایی کرده، ارزیابی کرده و هدایت می‌کند. اینجا اختتامیه نیست بلکه آغاز است؛ آغاز مسیر است و یکی از ویژگی‌های این رویداد، مشارکت فعال مردمی بود. 

در این مراسم از برگزیدگان نهایی رویداد یارستان کودکستان تجلیل شد؛ همچنین بعد از اعلام برگزیدگان در حوزه تولید محصولات فاخر کودک و نوجوان، وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کردند که این محصولات را از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول