اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای تمدید توافق غلات توسط اوکراین و سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور اوکراین می‌گویند توافق صادرات غلات تمدید شده اما معاون وزیر خارجه روسیه چنین مسئله‌ای را تایید نمی‌کند.

ادعای تمدید توافق غلات توسط اوکراین و سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های غربی امروز (پنجشنبه) از تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین از طریق گذرگاه‌های بشردوستانه در دریای سیاه خبر دادند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این‌باره گفت: «سازمان ملل متعهد به حمایت از مرکز هماهنگی مشترک صادرات غلات است تا خط تامین حیاتی به طور روان به کار خود ادامه دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گوترش با اشاره به تمدیدشدن این توافق، اظهار داشت: «ما متعهد به رفع موانع باقیمانده بر سر صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی از فدراسیون روسیه هستیم».

همزمان «ولودیمز زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی شد که توافق صادرات غلات به مدت ۱۲۰ روز تمدید خواهد شد.

زلنسکی در این‌باره توضیح داد:‌ «گوترش و [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهور ترکیه] تصمیم مهمی در مبارزه جهانی با بحران غذایی گرفتند. ما در اجلاس سران گروه ۲۰ پیشنهادهای زیادی در خصوص مقابله با تجاوزات روسیه ارائه کردیم».

با این حال از سوی دیگر، «الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال رسانه‌ها گفت که نمی‌تواند تمدید شدن توافق غلات را تایید کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پانکین در این‌باره تصریح کرد: «من نمی توانم [اظهارات در مورد تمدید توافق غلات] را تایید کنم، من همان چیزی را دیده‌ام که شما خوانده‌اید. توافق در ۱۸ نوامبر به پایان می‌رسد. ما گفته‌ایم که قرار نیست این توافق را لغو کنیم. اما اینکه تمدید شده یا خیر، چنین چیزی را نمی‌توانم بگویم».

پیش از این نیز «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به تداوم محدودیت‌ها برای صادرات مواد غذایی این کشور به بازارهای جهانی، گفته بود هنوز تفاهمی برای تمدید توافق صادرات غلات از اوکراین حاصل نشده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول