اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اهمیت سفر مقامات اتحادیه اروپا به قزاقستان از منظر «تاکایف»

رئیس جمهور قزاقستان سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «آستانه» را از نظر تقویت تعامل بین دو طرف، بسیار مهم عنوان کرد.

اهمیت سفر مقامات اتحادیه اروپا به قزاقستان از منظر «تاکایف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قزاقستان بازدید و با «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

تاکایف ضمن ابراز خوشامدگویی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفر وی به قزاقستان را از نظر تقویت تعامل بین دو طرف بسیار مهم ارزیابی کرد.

بنابر سخنان وی، توافق‌نامه مشارکت و همکاری گسترده بین قزاقستان و اتحادیه اروپا منجر به آغاز مرحله جدید تعمیق روابط بین دو طرف در همه زمینه‌ها شده است.

رئیس جمهور قزاقستان ضمن استقبال از تماس‌های سطح بالا بین این کشور و اتحادیه اروپا، به سفر بسیار سازنده «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا و گفت‌وگو  با «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم در مورد بسیاری از مسائل همکاری بین یکدیگر، به تفاهم رسیدیم.

تاکایف همچنین از یادداشتی که در مصر توسط نخست وزیر قزاقستان و رئیس کمیسیون اروپا امضا شده استقبال و آن را یک گام بسیار ملموسی در جهت همکاری‌های متقابل، دانست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نوبه خود از رئیس جمهور قزاقستان به خاطر استقبال گرم تشکر و به پویایی مثبت در توسعه روابط بین آستانه و بروکسل اشاره کرد.

وی با خوشحالی اتحادیه اروپا و قزاقستان را شرکای خوبی خواند و گفت: در مورد چالش‌های مشترک با اعتماد و احترام متقابل گفت و گو می‌کنیم.

بورل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دیدار من در زمان بسیار مهمی صورت می‌گیرد که یک فرآیند اصلاحات جدی برای تغییر کشور به منظور بازتر، فراگیرتر و دموکراتیک‌تر کردن آن، به راه انداختید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول