اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هتل نخستین رئیس جمهور قزاقستان به دولت این کشور واگذار شد

هتلی واقع در شهر «آنتالیا» ترکیه و مربوط به نخستین رئیس جمهور قزاقستان به دولت این کشور واگذار شد.

هتل نخستین رئیس جمهور قزاقستان به دولت این کشور واگذار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، صندوق الباسی متعلق به «نورسلطان نظربایف»، نخستین رئیس جمهور قزاقستان، هتل «ریکسوس بلدیبی» واقع در آنتالیا ترکیه را به مالکیت دولتی واگذار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های قزاقستان، این تاسیسات در قزاقستان با نام هتل «آلاتائو» ثبت شده و طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده از 31 دسامبر سال 2021 میلادی 23 درصد سهام این هتل متعلق به کمیته املاک دولتی و خصوصی‌سازی و 77 درصد مابقی مربوط به شرکت تضمینی با مسئولیت محدود «اداره مدیریت املاک» متعلق به «صندوق الباسی» نخستین رئیس جمهور قزاقستان بوده است.

در فوریه سال جاری، کمیته اموال دولتی و خصوصی‌سازی حقوق مالکیت و استفاده از بسته سهام هتل آلاتائو به دفتر ریاست جمهوری قزاقستان منتقل کرد و تقریباً به صورت همزمان در 16 فوریه، «اداره مدیریت املاک» از سهامداران این هتل خارج شد.

صورت‌های مالی حسابرسی شده هتل حاوی توضیحات اضافی در مورد نحوه انتقال سهم نخستین رئیس جمهور قزاقستان نبوده و مشخص نیست که این معامله خرید و فروش یا یک قرارداد اهدایی بوده است.

در حال حاضر این هتل به طور کامل در اختیار دفتر ریاست جمهوری قزاقستان قرار گرفته و در وب سایت آن در بخش سازمان‌های تابعه، درج شده است.

بر اساس مقاله روزنامه رسپوبلیکا که پیش از این منتشر شده بود، قزاقستان بیش از 15 سال است که صاحب این هتل 5 ستاره است که با سرمایه‌گذاری 11 میلیون دلاری احداث شده است.

بهار گذشته، دولت قزاقستان کمیسیون انحصار زدایی اقتصاد را تاسیس کرد و پس از آن گزارش‌هایی در مورد انتقال برخی دارایی‌ها به مالکیت دولتی، عمدتاً در قالب قراردادهای هدیه، به چاپ رسیدند.

برای مثال، در ماه آوریل، ساختارهای مرتبط با «کایرات ساتیبالدی»، برادرزاده نخستین رئیس جمهور قزاقستان سهام 28.8 درصدی شرکت «قزاق‌تلکم» را به دولت واگذار کردند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول