اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و موجب بارندگی و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خواهد شد همچنین بارش برف در ارتفاعات برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعدازظهر فردا سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و موجب بارندگی در استان‌های زنجان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان، مرکزی، همدان و همچنین شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا شب در قزوین، البرز، تهران و قم هم بارندگی و وزش باد شدید داریم و در ارتفاعات استان‌هایی که ذکر شد، بارش برف هم محتمل است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه علاوه بر مناطق مذکور در استان‌های بوشهر و اصفهان و شمال فارس نیز بارندگی داریم، شدت بارش‌ها در دو روز آینده در استان‌های غربی کشور و دامنه زاگرس مرکزی است.

ضیائیان گفت: در نقاطی که ذکر شد، به علت بارندگی، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد که توصیه می‌شود زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، در دستور کار باشد، همچنین تسریع در برداشت چغندر قند و تعجیل در کشت دیم محصولات پاییزه تا قبل از شروع بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، تسریع در برداشت سیب زمینی، پیاز و چغندر قند در استان اصفهان، تسریع در کشت محصولات پاییزه و برداشت خرما در استان خوزستان و تسریع در کاشت سبزی و صیفی‌جات در جنوب استان خوزستان، توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه 27 آبان این سامانه بارشی در شرق و شمال‌شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی نقاط جنوب کشور فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه 28 آبان در اغلب نقاط کشور جوی آرام داریم.

ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل از اواخر وقت فردا افزود: روز آینده هوای تهران نسبتاً آلوده است اما روز پنج‌شنبه به سبب بارندگی‌ها از میزان غلظت آلودگی‌ها کاسته می‌شود. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و فرداشب آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه نیز آسمان پایتخت در برخی ساعات ابری همراه با بارش پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 17 و 9 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده ارومیه و زنجان با کمینه دمای صفر درجه و همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (1 مهر 1401 تا 20 آبان) 15.5 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال دراین بازه زمانی 16.5 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 5.9 درصد کمتر از سال گذشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول