اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هشدار کارشناسان در مورد فعالیت آزمایشگا‌های بیولوژیک آمریکا در قزاقستان

در یک کنفرانس بین المللی با موضوع «نقش قرقیزستان در جلوگیری از تولید و تکثیر سلاح‌های بیولوژیکی در فضای پسا شوروی» در بیشکک، نقش و جایگاه این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

هشدار کارشناسان در مورد فعالیت آزمایشگا‌های بیولوژیک آمریکا در قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در کنفرانس بین المللی با موضوع «نقش قرقیزستان در جلوگیری از تولید و تکثیر سلاح‌های بیولوژیکی در فضای پس از شوروی» که با حضور کارشناسان و صاحب نظران امنیتی و پزشکی انجام شد، موضوع ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در قلمرو قزاقستان توسط ایالات متحده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این میزگرد توسط مرکز ابتکارات کارشناسی Oy Ordo و با حمایت انجمن بین المللی کهنه سربازان نیروهای ویژه آلفا قرقیزستان برگزار شد.

در چارچوب این کنفرانس «یوری پاگیبا» کارشناس مسائل امنیتی در این کنفرانس اظهار داشت: استقرار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در خاک قزاقستان را می‌توان با استقرار یک گروه نظامی از بلوک ناتو برابر دانست که در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری‌های شانگهای نیست و این اقدام غیرقابل قبول است.

به گفته وی، وجود چنین امکاناتی نه تنها برای قزاقستان، بلکه برای قرقیزستان و به طور کلی آسیای مرکزی تهدید است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تحقیقات انجام شده در آنجا توسط مقامات یک دولت همسایه یا جامعه مدنی کنترل نمی‌شود. بنابراین، ابتکارات نظامی-سیاسی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای باید در جهت بستن آنها باشد زیرا این نوع اقدامات دیگر پزشکی نیست، بلکه، این مراکز، یک مرکز نظامی است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول