اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عشایر برای تقویت زنجیره تولید گوشت تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر عشایر طی 2 مرحله تسهیلات تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز دریافت می‌کنند که در مرحله اول 99 میلیارد و 100 میلیون تومان و در مرحله دوم 8 میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

عشایر برای تقویت زنجیره تولید گوشت تسهیلات دریافت می‌کنند

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ارائه خدمات حمایتی و یا عمرانی برای عشایر بسته به زمان خاص و یا در گرو بودن یا نبودن عشایر در استان نیست و بسته به میزان اعتبارات تخصیص یافته در همه فصول در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر عشایر طی ۲ مرحله تسهیلات تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز دریافت می‌کنند که در مرحله اول ۹۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۸ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار استان ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با جمعیت ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ جمعیت عشایر برون‌کوچ و ۵ هزار و ۲۵۷ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار و ۹۱ نفر جمعیت عشایر درون‌کوچ دارد که آمار در دست ویرایش است و آمار نهایی تا ماه آینده اعلام می‌شود.

کمبودی برای تامین آرد عشایر نداریم

حسین‌پور با اشاره به اینکه کمبودی در تامین آرد عشایر نداریم، بیان کرد: عشایر درون‌کوچ نیز مانند عشایر برون‌کوچ از خدمات عمرانی و حمایتی بهره‌مند می‌شوند و اکنون در حال دریافت سهمیه آرد هستند که عشایر برون‌کوچ در استان خوزستان این سهمیه را دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان اظهار داشت: نهاده‌های دامی به اندازه کافی است و از بازار آزاد تأمین می‌شود، متاسفانه خیلی از افراد توان خرید ندارند که تسهیلات در این راستا کمک حال عشایر است البته عشایر معمولاً مدیریت خوبی در این زمینه دارند و دام‌های مولد را روانه کشتارگاه نمی‌کنند و بیشتر گوسفندان ضعیف و پیر خود را می‌فروشند.

وی افزود: آب‌رسانی سیار با موعد کوچ و برابر تقویم کوچ عشایر از مردادماه تا شهریورماه در مناطقی که با خشکسالی روبروست، انجام می‌شود.

حسین‌پور اظهار داشت: آب‌رسانی در برخی مناطق در شهرستان لردگان که کوهستانی است دشوار و از آنجایی که مناطق عشایرنشین پراکنده‌ است امکان تبدیل آب‌رسانی سیار به پایدار در این مناطق وجود ندارد.

تخصیص اعتبار برای آبرسانی مناطق عشایرنشین

مدیرکل امور عشایر استان ادامه داد: در سال جاری ۹۰ میلیارد تومان از سفر ریاست‌جمهوری و ۳۸ میلیارد تومان از سمت بودجه محرومیت‌زدایی برای حمایت از طرح‌های آب‌رسانی و بهسازی چشمه‌های آب سیار مصوب شده است که اگر تخصیص یابد موانع آبی عشایر مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای اجرای پروژه را داریم و به محض تخصیص اعتبار و مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی فعالیت آغاز می‌شود، گفت: در این طرح آب‌رسانی سیار در ۱۰ الی ۱۵ منطقه عشایری به آب‌رسانی پایدار تبدیل می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول