اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تئاتر، هنر تاثیرگذاری که می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هنر فاخر تئاتر یکی از ابزارها و تکنولوژی‌های موجود برای انتقال محتوا و فرهنگ است که برخی ویژگی‌های آن، این هنر را از باقی هنرها متمایز می‌کند.

تئاتر، هنر تاثیرگذاری که می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیام احمدی امروز در آیین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: برون‌دادهای اجتماعی می‌توانند مثبت یا منفی باشند، مثبت مانند رشد علمی و منفی مانند آسیب‌های اجتماعی که سرچشمه‌ هر کدام، فرهنگ و باورهای مردم است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لذا اگر بناست مداخله‌ای در سطح اجتماع برای تقویت یک کنش یا مقابله با کنشی دیگر رخ دهد، بهترین کار سرمایه‌گذاری بر سرچشمه آن یعنی فرهنگ و باورهای عام است.

پروژه‌های فرهنگی امور متفرقه و تشریفاتی نیستند

احمدی، فرهنگ را مسئله درجه اولی دانست که امروزه به طرز ناجوانمردانه‌ای مورد تهاجم گسترده واقع شده است و اظهار کرد: بنابراین سرمایه‌گذاری بر ابزار و پروژه‌های فرهنگی امری لازم و ضروری‌ست و نباید به آن از جنبه امور متفرقه و تشریفاتی نگاه شود.

وی مطرح کرد: هنر فاخر تئاتر یکی از ابزارها و تکنولوژی‌های موجود برای انتقال محتوا و فرهنگ است که برخی ویژگی‌های آن، این هنر را از باقی هنرها متمایز می‌کند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در دنیای کنونی بار سنگین فرهنگ‌سازی به تنهایی با هنرهایی از جمله سینما و تلویزیون که در این حوزه نقش‌آفرینی جدی می‌کنند، برداشته نمی‌‌شود.

تئاتر، هنری تاثیرگذار و فوق‌العاده

احمدی توضیح داد: تئاتر به واسطه نزدیکی بازیگر و مخاطب و انتقال پیام بی‌واسطه انسان به انسان امکان تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند، به نحوی که رهبر معظم انقلاب در باب این هنر فرمودند: برخلاف سینما و فیلم در تئاتر انسان، انسان را حس می‌کند و حرفشان را از زبان خودشان می‌شنود.

وی با اشاره به اینکه رشد و اعتلای هنر منجر به انتقال مفاهیم و فرهنگ‌سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره استانی تئاتر مقدمه جشنواره تئاتر فجر کشور است.

حضور ۳ گروه هنری از استان در جشنواره فجر سال گذشته

در ادامه این نشست، شهرام فرجی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۷ گروه و ۶۰۰ نفر در این حوزه در استان فعالند، گفت: در سال گذشته ۳ گروه نمایشی و رادیویی از استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره فجر حضور داشتند.

گفتنی‌ست سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه به سردبیری قاسم اسماعیلی برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول