اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۵۳ هزار میلیارد تومان سپرده مردم البرز از استان خارج شده است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه ۵۳ هزار میلیارد تومان سپرده مردم از استان خارج و صرف مسائل دیگری شده است، اضافه کرد: یعنی منابع استان البرز توسط بانک‌های خصوصی غارت شده است. در حالی که حداقل ۵۰ درصد باید تسهیلات به خود استان تخصیص یابد که آمار کمتر از ۵ درصد است.

۵۳ هزار میلیارد تومان سپرده مردم البرز از استان خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان اقتصادی استان البرز که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در سالن جلسات اقتصاد و دارایی استان البرز برگزار شد، گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی تأمین اعتبار بوده است، این معضل در استان ما به مراتب شدید تر است.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار میلیارد تومان سپرده مردم از استان خارج و صرف مسائل دیگری شده است، اضافه کرد: یعنی منابع استان البرز توسط بانک‌های خصوصی غارت شده است. در حالی که حداقل ۵۰ درصد باید تسهیلات به خود استان تخصیص یابد که آمار کمتر از ۵ درصد است.

وی با بیان اینکه رتبه ۹ سپرده گذاری در کشور را داریم، یادآور شد: سقف تسهیلات در حوزه بانک‌ها با توجه به تورم موجود قابل توجه نیست و به کمک واحدعای تولیدی نمی‌آید از این رو نیاز داریم این سقف افزایش یابد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: از طرفی گمرک استان تناسبی با افزایش واردات و صادرات موجود ندارد، با توجه به روند توسعه صنعتی و افزایش صادرات نیاژ به یک مساعدت جدی در تمامی امور داریم.

عسگری در ادامه از وزیر اقتصاد و دارایی درخواست کرد گمرک شهرک صنعتی اشتهارد احداث شود، اضافه کرد: برای افزایش صادرات نیازمند یک سری مشوق‌هایی داریم، باید در این میان سوخت کارگو ارزان شود.

وی با اشاره به تعهدات ارزی و بازپرداخت آن، اضافه کرد: برگشت ارز در حوزه صادرات محصولات کشاورزی صاحبان واحد‌های تولیدی این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به پرونده‌های مالیاتی که به خارج از استان می‌رود، بیان کرد: در این میان ۲۹ شرکت باقیمانده است، که دریافتی این واحد‌های تولیدی با بقیه مالیات استان البرز برابری می‌کند، درخواست داریم این پرونده‌ها به استان برگردد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول