اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلاهبرداری میلیاردی با فروش مجسمه‌های تقلبی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با فروش ۲۴ عدد مجسمه عتیقه تقلبی مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی با فروش مجسمه‌های تقلبی در اصفهان

حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن استان‌های جنوبی کشور مبنی بر کلاهبرداری فردی از وی با فروش مجسمه‌های تقلبی تحقیقات در این خصوص در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: مال باخته در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان پلیس گفت که مدتی پیش فردی با وی تماس گرفته و عنوان داشته در حفاری چاه تعدادی مجسمه عتیقه پیدا کردم و چون شما آدم خوب و درستی هستید، می‌خواهم آن‌ها را به قیمت مناسبی به شما بفروشم و تصویر مجسمه‌ها را برایم ارسال کرد و بعد در مکانی در شهر اصفهان با من قرار گذاشت.

ترکیان گفت: وقتی شاکی بر سر قرار حاضر می‌شود، فرد کلاهبردار تکه کوچکی از یکی از مجسمه‌ها را به او می‌دهد و این شخص با مراجعه با طلافروشی از وجود فلز طلا در آن مطمئن شده و به این ترتیب ۲۴ عدد مجسمه عتیقه را در ازای ۲۲ هزار و ۳۰۰ دلار و ۳ قطعه بهار آزادی معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری می‌کند، اما پس از مراجعه به شهر خود هنگامی که فصد فروش مجسمه‌ها را داشته متوجه تقلبی بودن آن‌ها می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در ادامه کارآگاهان با راهنمایی فرد مال باخته و همچنین انجام یک سری اقدامات تخصصی و علمی متهم را شناسایی و با رصد هوشمندانه وی نهایتاً در عملیاتی ضربتی او را هنگام فروش ۱۸ قطعه مجسمه عتیقه تقلبی دیگر دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این شخص از کلاهبرداران سابقه‌دار در زمینه فروش مجسمه‌های تقلبی است، عنوان کرد: متهم پس از اقرار به جرم ارتکابی خود به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

ترکیان از ادامه تحقیقات در خصوص کلاهبرداری‌های احتمالی دیگر صورت گرفته توسط فرد مذکور در استان اصفهان و سایر استان‌ها و شهرهای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با علم به اینکه خرید اشیای عتیقه جرم است و افراد مال باخته از ترس قانون اقدام به شکایت نمی‌کنند به همین جهت با اطمینان خاطر با این شیوه سر مردم کلاه می‌گذارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از پاسخ دادن به تماس و یا پیامک این گونه افراد خودداری کرده و در صورت مواجه شدن با این موارد موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا پیش از اینکه این افراد بتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند برخوردهای قانونی با آنان صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول