اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لوح‌های گِلی با قدمت 2 هزار سال در فلاورجان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری یک قاچاقچی عتیقه و کشف 4 لوح گلی منقش به خطوط میخی با قدمت 2 هزار ساله خبر داد.

لوح‌های گِلی با قدمت 2 هزار سال در فلاورجان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی هادیان‌ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اظهار داشت:در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی در زمینه حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای عتیقه در یکی از مناطق شهرستان بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام بررسی‌های تخصصی و پس از کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل سکونت متهم اعزام و در بازرسی صورت گرفته ۴ عدد لوح گلی منقش به خطوط قدیمی را کشف کردند.

هادیان با بیان اینکه طبق گفته کارشناسان میراث فرهنگی لوح‌های مکشوفه مربوط به دوره هخامنشیان بوده و ارزش آن نیز ۲۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود، گفت: لوح‌های مکشوفه به اداره میراث فرهنگی شهرستان انتقال یافت و قاچاقچی عتیقه نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول