اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

روایت اقدامات پدر صنعت موشکی ایران در «مردی با آرزوهای بزرگ»

فیلم مستند «مردی با آرزوهای بزرگ» در آستانه سالگرد شهادت دانشمند شهید حسن طهرانی‌مقدم جمعه ۲۰ آبان ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

روایت اقدامات پدر صنعت موشکی ایران در «مردی با آرزوهای بزرگ»

به گزارش خبرگزاری فارس، در فیلم مستند «مردی با آرزوهای بزرگ» گوشه‌ای از اقدامات دانشمند شهید حسن طهرانی‌مقدم از سال‌های دفاع مقدس تا سال ۹۰ و به شهادت‌رسیدن‌شان به تصویر کشیده شده است. پرداختن به تولید موشک‌های سوخت جامد خانواده فاتح که نسل‌های مختلف آن تا امروز نیز در حال رشد و پیشرفت است، خط روایی این مستند است.

جغرافیای بی‌نظیر و منابع انرژی و طبیعی ایران همواره مورد توجه کشورهای استعمارگر بوده و از ابتدای انقلاب ۵۷ سعی در تجزیه ایران داشته‌اند. اما توانمندی موشکی ایران که از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نخبگان پرورش یافته در آن است، دورانی نو را در سیستم دفاعی کشور پایه‌گذاری کرده است.

«مردی با آرزوهای بزرگ» چکیده‌ایست از تلاش‌های پدر موشکی ایران و یارانش در تولید نسل‌های مختلف موشک‌های خانواده فاتح که در عملیات مبارزه با تروریست‌های داعش، نیروهای ویژه موساد در اربیل، سربازان آمریکایی در عین‌الاسد و ...  دشمنان تجزیه‌خواه‌مان را صدها کیلومتر دورتر از مرزهای‌ ایران اسلامی متوقف کرد.

رونمایی از موشک «خیبرشکن» با برد بالا و قدرت تخریب زیاد نیز یکی دیگر از بخش‌های این مستند است؛ مستندی درباره حسن طهرانی‌مقدم که آرزویش نابودی رژیم صهیونیستی بود و حالا با پیشرفت موشکی ایران به این هدف بسیار نزدیک شده‌ایم.

«مردی با آرزوهای بزرگ» به تهیه‌کنندگی ساسان فلاح‌فر، کارگردانی عباس وهاج، نویسندگی مهدیه نعمت‌اللهی و پژوهش امیرحسین قربانی جمعه ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول