اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مسؤولان شهرداری ساری اعتقادی به درآمد پایدار ندارند/ ساروی‌ها ماهانه 90 میلیارد تومان پول به شهرداری می‌دهند

عضو شورای شهر ساری گفت: ساروی‌ها ماهانه 90 میلیارد تومان بابت درآمد ماده 100 به حساب شهرداری واریز می‌کنند و همین موضوع باعث شده که شهرداری اعتقادی به درآمد پایدار نداشته باشد.

مسؤولان شهرداری ساری اعتقادی به درآمد پایدار ندارند/ ساروی‌ها ماهانه 90 میلیارد تومان پول به شهرداری می‌دهند

سیدرحمان میرشجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ساری، اظهار کرد: مهمترین دلیل این است که مسؤولان در شهرداری ساری اعتقادی به درآمد پایدار ندارند و روند امور شهرداری ساری به صورت سنتی پیگیری شده و ذهن‌شان به درآمدهای ماده ۱۰۰ قفل شده است.

وی تصریح کرد: در شهرداری‌های که درآمد راحتی مثل ماده ۱۰۰ وجود داشته که دست‌شان در جیب مردم بوده و برای ایجاد کارآفرینی نمی‌خواهند، فکری کنند.

عضو شورای شهر ساری اضافه کرد: مردم ساری ماه به ماه ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان پول رایگان به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند، جلب رضایتمندی مردم مبنی بر عدم شهر فروشی در این دوره محقق نشده است.

وی با اعلام اینکه از روز اول ما فریاد می‌زدیم که در شهرداری ساری معضل اصلی کارآفرینی و به تبع آن کارآمدسازی نیروهای مازاد است،گفت: اگر در این زمینه اقدامات اساسی انجام می‌شد نیاز به اخراج ۴۰۰ نفر به بهانه‌های مختلف نبوده است.

*شهرداری ساری معضل کارآفرینی دارد

میرشجاعی اضافه کرد: این ۴۰۰ نفر به دلیل فشارهایی که در محیط کار به آنها وارد شده از جمله جابه‌جا کردن افرادی در محیط‌های کاری که در شأن آنها نبوده محیط کار را ترک کردند.

وی اضافه کرد: برای حل مسئله کسب درآمد در شهرداری نباید صورت مسئله را پاک کرد، برای اخراج ۳ هزار نفر باید ۳ هزار راه آزمایش کنیم، بیکار کردن افراد شاغل در حالی که همه دولت و متولیان امر در کشور توصیه به ایجاد شغل می‌کنند، اشتباه محض است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: با فشارهای سیاسی و روانی تنگ کردن  عرصه برای افراد شاغل در شهرداری اشتباه محض است.

*وجود شکاف بین شورا و شهرداری

وی اضافه کرد: سؤال بنده در روز استیضاح از شهردار این بود که برای حفظ شان و منزلت کارکنان شهرداری و کاهش شکاف بین شهرداری و شورا چه برنامه‌ای دارید که به این سؤال پاسخ داده نشده است.

میرشجاعی با اعلام اینکه شان کارکنان شهرداری را کاهش دادیم، افزود: تا زمانی که شکاف بین شورا و شهرداری کاهش پیدا نکند معضل شهرداری ساری حل و فصل نمی‌شود؛ با بیکار کردن افراد در شهرداری به بهانه‌های مختلف نباید دشمن قسم خورده برای شهرداری بسازیم، اگر افراد کار نمی‌کنند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرده منعی برای اخراج آنها وجود ندارد اما وقتی ما شان افراد را رعایت نکنیم و تنها به بهانه اینکه نمی‌توانیم به آنها حقوق بدهیم و بهانه‌های متعدد به دنبال اخراج آنها باشیم اقدام مناسبی نیست.

*شهرداری باید به‌دنبال ایجاد کار برای کارکنان باشد

وی با اشاره به مشکلات مالی که گریبانگیر کارکنان شهرداری ساری است، افزود: افرادی را می‌شناسم که این روزها با تاخیر در پرداخت حقوق با چالش جدی مواجه هستند.

عضو شورای شهر ساری گفت: بنده اعتقاد دارم که اگر با همین تعداد نیرو شهرداری به دنبال ایجاد کار برای پرسنل شهرداری باشد مشکلی به نام پرداخت حقوق در این مجموعه وجود نداشت.

میرشجاعی در پاسخ به این سؤال که آیا مدلی برای ایجاد کارآفرینی در شهرداری معرفی کردید، گفت: بنده ادعای ندارم که با یک حکم معضل کسب درآمد در شهرداری حل و فصل می‌شود و ۳ هزار نفر مشغول کار می‌شوند اما باید در گروه‌های پنج تا ۱۰ نفره برای افراد در نقاط مختلف شهر شغل ایجاد کنیم.

*ضرورت کسب درآمد از حوزه پسماند

وی اضافه کرد: یک مدل در شهرداری ساری در بحث تعمیر سیم‌پیچی کف‌کش‌ها انجام شده و موفقیت‌های مناسبی هم به دست آمده و حتی محل کسب درآمد و کاهش هزینه شهرداری فراهم و به  محل آموزش تبدیل شده است.

عضو شورای شهر ساری در حوزه پسماند راهکارهای متعددی برای کسب درآمد وجود دارد، افزود: در این زمینه اقدام خاصی نشده است؛ بنده اعتقاد ندارم که همین امروز مشکل درآمد پایدار در شهرداری حل شود اما باید برنامه داشتیم و به مردم اعلام کنیم که تا چهار سال آینده بحث درآمد پایدار در شهرداری حل و فصل می‌شود.

*شهردار ساری در روز انتخاب برنامه داده است؟

وی در پایان با اعلام اینکه ارائه برنامه وظیفه شهردار است، گفت: آیا در روز انتخاب شهردار برنامه‌ای ارائه شده است؟ کسی که آدم بدون برنامه رای می‌دهد تکلیفش هم مشخص است و زمانی که ما طرح ارائه می‌دهیم تنها به این دلیل که از طرف ما بوده اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از پرسنل شهرداری ساری حدود سه ماه حقوق دریافت نکردند که برخی از رسانه‌ها در استان مازندران نسبت به انعکاس مشکل تاخیر در پرداخت حقوق سه ماهه کارکنان اشاره کرده‌اند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول