اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تصویب کلیات تفریغ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ساری/ حمایت از سرمایه‌گذار

کلیات تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

تصویب کلیات تفریغ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ساری/ حمایت از سرمایه‌گذار

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در سی‌وسومین جلسه علنی شورای ششم که با حضور ۹ عضو و معاونان مالی شهرداری ساری در صحن شورا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ثمره انقلاب است؛ از ابتدا نقش موثری در تبیین اهداف جمهوری اسلامی داشته است.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از اصول مهم در اجرای خدمات اداری و حقوق شهروندی دانست و گفت: برخی از کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر با مراجعه‌کنندگان رفتار مناسبی ندارند بی‌احترامی به مراجعان و سرگردان کردن آنان در پیگیری امور اداری قابل گذشت نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری برکیفیت ساخت‌وساز با حفظ رعایت اصول ایمنی در ساخت بنا تاکید کرد و افزود: برای حفظ جان و مال شهروندان شهرداری در اجرای عملیات خاک‌برداری و ساخت‌وسازها باید نظارت بیشتری داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ایجاد سد معبر و دستفروشی در خیابان‌های اصلی شهر ساری باعث نازیبایی شهر شده است، تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان در خیابان قارن باید در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

شعبانی دستور کار سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر را تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف شورای اسلامی شهرها نظارت بر اسناد مالی شهرداری‌ها است تذکرات بیشتر در این خصوس سبب نظام بخشی و اجرای ضوابط در امور مالی می‌شود.

* انحراف بودجه

البته قبل از برگزاری جلسه علنی شورای شهر، کمیسیون بودجه برگزار شد در این جلسه که معاون و مسؤولان امور مالی شهرداری حضور داشتند به صورت‌حساب‌هایی که شهرداری به شورا تسلیم کرد رسیدگی شد.

همچنین از درآمد ۷۱۴ میلیاردی شهرداری ساری و هزینه ۶۸۵ میلیارد تومانی هزینه شده از این نهاد خدمات رسان سخنانی مطرح شد.

البته رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری در رسیدگی به صورتحساب‌ها اعلام کرد که تراز مالی با تفریغ بودجه شهرداری تفاوت دارد این گزارش خلاف قانون است.

حتی این مسؤول در صحن علنی شورای اعلام کرد که شهرداری ساری برای بخشی از اعتبارات صرف شده سند سازی می‌کند و این انحراف بودجه است.

به گفته رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری، روش کار در شهرداری روزمرگی است شهرداری ساری برای پروژه‌های عمرانی نه اعتبار ۴۰ درصدی در نظر گرفت و نه برنامه درستی دارد.

البته در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع  شهرداری ساری در دفاع از عملکرد خود انحراف و فساد مالی را اتهام توسط رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر دانست و گفت که تمام اسناد و صورت‌حساب‌ها دقیق است. این نهاد سالانه ۵۴۰ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان هزینه می‌کند. 

اما کلیات تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مورد تصویب شورای ششم شهر ساری قرار گرفت.

*پروژه‌های شهرداری درآمدزا باشد

شهرام ایرجی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز بدهکاری ۹۰ میلیاردی و باز پرداخت ۱۳۰ میلیاردی به بانک شهر را چالش مالی برای شهرداری دانست و گفت: همین بدهکاری باعث شد تا شهرداری نتواند از تسهیلات بانکی استفاده کند.

او افزود: با پرداخت ۵ میلیارد تومان و اقساط ۶۰ ماهه توانستیم مقدمات دریافت وام ۱۵۰ میلیاردی را از بانک شهر فراهم کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه پرداخت نکردن حقوق کارکنان شهرداری باعث تجمع آنان مقابل صحن علنی شورای شهر می‌شود، افزود: پیگیری‌های شورای ششم برای پرداخت حقوق کارکنان سبب شد تا عملکرد خوبی از شورا ثبت شود.

ایرجی پیگیری راه‌اندازی زباله‌سوز، سنگفرش بازار چارسوق و افزایش سرانه ورزشی را از فعالیت‌های شهرداری ساری در شورای ششم دانست و گفت: نهضت آسفالت در ساری باید اجرا شود.

او با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های شهرداری ساری، اظهار کرد: تسهیلات بانکی باید برای اجرای پروژه‌های درآمدزا هزینه شود.

البته حمایت از سرمایه‌گذار در شورای اسلامی شهر ساری مورد تاکید قرار گرفت و در این جلسه سرمایه‌گذاری که در بوستان ملل اقدام به نصب زیپلاین کرده است از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳ با شهرداری قرارداد منعقد کرد و بعد از انقضای قرارداد طبق تفاهم دو طرف تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول