اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد ۹۹۵ شغل جدید حوزه صنایع دستی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، تاکنون ۹۹۵ شغل جدید در استان ایجاد شده است.

ایجاد ۹۹۵ شغل جدید حوزه صنایع دستی در کردستان

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور تحقق شعار سال و توسعه کسب‌وکارهای استان در سه حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍‌دستی، توجه حداکثری خود را بر ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌‎های پیش‌بینی شده متمرکز کرده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد از تعهد اشتغال این مجموعه محقق شده است، اظهار کرد: سهم تعیین‌شده برای این اداره‌کل در حوزه‌های سه‌گانه توسط کارگروه‌های ذی‌ربط برای سال‌جاری یک هزار و ۱۸۳ نفر بوده است.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و همچنین ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، تاکنون ۹۹۵ شغل جدید در استان ایجاد شده است.

گویلیان ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مربوطه و همچنین بانک‌های عامل در فرآیند اختصاص تسهیلات به جامعه هدف، وضعیت اشتغال ایجادشده را رضایت‌بخش دانست و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود میزان اشتغال‌زایی در ماه‌های آینده نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌های متعددی با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال اجرا است.

گویلیان با بیان اینکه صنعت گردشگری و صنایع ‌دستی نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی دارد، گفت: با سرمایه‌گذاری و توجه به این حوزه‌ها می‌توان زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را بیش از پیش فراهم کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول