اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نمایش تنوع گیاهان دارویی سمنان با حضور 10 کشور جهان

نمایش تنوع گیاهان دارویی سمنان با حضور 10 کشور جهان در قالب ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی انجام شد.

نمایش تنوع گیاهان دارویی سمنان با حضور 10 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غرفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در مصلای امام خمینی (ره) تهران استقرار پیدا کرد.

ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

در این جشنواره، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با مشارکت استانداری سمنان و برخی از دستگاه‌های اجرایی این استان به شکل فعالی در این نمایشگاه به‌منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی با طب سنتی و ارائه مشاوره تخصصی و دادن اطلاعات جهت کاشت گیاهان دارویی در مراتع استان سمنان و اقتصادی کردن مراتع و کم کردن فشار دام در مراتع حضور یافت.

نمایشگاه ملی گیاهان دارویی با حضور ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق تولیدکننده دارو و فرآورده‌های طبیعی و سایر صنایع وابسته به گیاهان دارویی از سراسر کشور دایر شد.

در این نمایشگاه، فناوران و فعالان عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی و شرکت‌هایی ازجمله کشاورزی و غذایی، اسانس و عصاره، ماشین‌آلات و تجهیزات، دمنوش و نوشیدنی‌های گیاهی، آرایشی و بهداشتی حضور دارند.

ایجاد باغ گیاهان دارویی با نمایش ۵۰ گونه گیاهان دارویی ازجمله بخش‌های این نمایشگاه است.

همچنین در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران هیأت‌های تجاری از کشورهای روسیه، صربستان، عراق، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ونزوئلا، عمان، هند و گامبیا حضور دارند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول