اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اتمام پل غدیر در چند روز آینده/ تاکید بر حفظ باغات 48 هکتاری الوند

شهردار همدان از اتمام پروژه پل غدیر طی چند روز آینده خبر داد و گفت: حفظ باغات 48 هکتاری الوند را مورد توجه جدی قرار دادیم اما این موضوع تنها به عهده شهرداری نیست و باید همه تلاش کنیم.

اتمام پل غدیر در چند روز آینده/ تاکید بر حفظ باغات 48 هکتاری الوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمسعود حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر نوع نگاه به شهرداری‌ها را مرور کنیم می‌بینیم افراد به اهمیت وظایف گسترده این مجموعه اذعان دارند، ۳۷۲ وظیفه بر دوش شهرداری‌ها گذاشته شده که باید در این راستا مدیریت هزینه و درآمد به خوبی انجام شود.

وی با تاکید به اینکه عملکرد شهرداری‌ها با زندگی مردم عجین شده است گفت: تعداد پرسنل شهرداری‌ها در کشور ۳۲۰ هزار نفر است که این میزان در شهر همدان ۴ هزار نفر بوده و خدمت ارائه می‌دهند.

شهردار همدان با بیان به اینکه نوع نگاه به شهرداری‌ها پشتیبانی‌کننده است و این مجموعه مدیریت درآمدهزینه می‌کنند و بر این اساس پروژه‌های عمرانی را پیش می‌برند افزود: باید با مطالبه‌گری جایگاه شهرداری را شناخته و نگاه ویژه‌ای به آن شود؛ در عین حال مطالبات از شهرداری و توقعات بالاست اما حمایت هم باید باشد و پرداخت‌ها به این مجموعه نیز به موقع باشد.

وی با بیان اینکه امسال با وجود مشکلات ۹۰ درصد تفکیک بودجه اتفاق افتاد عنوان کرد:  به دلیل وضعیت درآمدی شهر همدان نگرانی‌هایی وجود داشت، روزی که حکم گرفتیم مطالبات سازمان‌ها از شهرداری ۶۵۰ میلیارد تومان بود و از بابت پرداخت حقوق نیز نگران بودیم اما خوشبختانه مدیریت خوبی در این زمینه صورت گرفت.

حسینی با تاکید بر اینکه تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کردیم که امسال یکی از بهترین سالها در پرداختی‌ها بود گفت: در خصوص بودجه نیز نگرانی بود که بررسی‌هایی صورت گرفت و بودجه ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان و مناسب منعقد شد.

وی با بیان اینکه بودجه تصویب شد هرچند تاخیر داشت ادامه داد: ۵۷ درصد بودجه عمرانی تصویب شد اما تکلیف ۴۰ درصد بود  که یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در این حوزه تخصیص دادیم.

۸۸ هزار متر پیاده‌سازی داشتیم

 شهردار همدان با اشاره به اینکه با عملکرد شش دوازدهم مواجه بودیم و تحقق درآمدی ۸۱ درصد بود در حالی که هزینه‌های عمومی ۷۸ درصد می‌شد افزود: جمع مصارف ۵۸ درصد بود و تحقق ۵۷ درصد بود و در ماه نیز باید ۴۸ میلیارد تومان درآمد داشتیم تا موارد موجود تحقق یابد‌.

وی با اشاره به اینکه در منطقه سه و چهار میزان خدمات‌دهی بیشتر شد و برای پل سردارهمدانی ۴۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم گفت: نوع تدوین بودجه طوری پیش رفت که مناطق برخوردار به مناطق کم‌برخوردار کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ۱۲ اتوبوس گرفتیم و ۴ میلیارد تومان برای بازسازی ۱۷ دستگاه هزینه شد و ۹ دستگاه دیگر نیز در حال بازسازی است خاطرنشان کرد: ۴۳ دستگاه اتوبوس اضافه کردیم که بیش از ۷۰ درصد توان حمل و نقل را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ هزار متر پیاده‌سازی داشتیم که ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۱۳ هزار تن آسفالت طی یک سال در شهر انجام شده است ادامه داد: امروز توانستیم کمتر از بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم و کار را پیش ببریم که استفاده از ۱۲۰ هزار تن قیر برای آسفالت نیز در برنامه داریم.

شهردار همدان با بیان اینکه آسفالت گرم ۳۷۳ درصد و لکه‌گیری ۲۳۶ درصد افزایش را داشته است خاطرنشان کرد: در حوزه فضای سبز به طور مثال منطقه «یک» پنج پارک و در منطقه «۴» سه پارک ایجاد شده که در مجموع بالغ بر ۵ هکتار پارک را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در معبرگشایی نیز اتفاق بی‌نظیری را شاهد هستیم که به طور مثال در منطقه «۴» گشایش ۱۴ معبر داشتیم و در برخی مناطق نیز کارهایی صورت گرفته است گفت: ۴۶ پروژه لیست شد که انجام شود؛ پروژه‌های نیمه‌تمام جزو آبروی شهر است که توانستیم آنها را پیش ببریم.

 حسینی با تاکید به اینکه در بازار سینا اتفاق خوبی افتاد و مشکلات حل شد در حالی که پروژه متعلق به ۱۷ سال پیش بود اما امسال بهره‌برداری شد تصریح کرد: اتمام سایت موزه به عنوان پروژه مهم در سیمامنظر شهری نیز از اقدامات مهم و اثرگذار است.

پیگیری مکانیزه شدن سطح آبیاری فضای سبز همدان

وی از افتتاح پل سردار همدانی خبر داد ک افزود: مشکل پارکینگ آقاجانی‌بیگ را داریم که البته در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت دارد؛ در شهر همدان دو پیمانکار بزرگ داریم که با یکی مشکل داریم چراکه با وجود مساعدت به هر دلیل مایل نیست کار را پیش ببرد، در این پروژه به مسائل حقوقی برخوردیم که به دنبال رفع آن هستیم تا پروژه را به دست گرفته و کار زودتر تعیین تکلیف شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر پل غدیر ۹۸ درصد پیشرفت دارد خاطرنشان کرد: در این پروژه با مشکل فنی بتن‌ریزی و قطعات مواجه بودیم و نتوانستیم آن را برای شهریورماه افتتاح کنیم، امنیت را بر سرعت ترجیح دادیم و بار دیگر قطعات تولید شد و کار کمی دیرتر آماده شد که در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پل سردار همدانی را با ۸۶ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و تیرماه ۱۴۰۰ سطح دوم به بهره‌برداری رسید افزود: در ادامه شکستی که داشت ناراحت‌کننده بود اما جای تقدیر دارد که حوزه عمرانی با ریسک مجموعه را مدیریت کرد در حالی که با این وضعیت تقریبا پنج سال پل می‌خوابید.

حسینی با تاکید به اینکه امیدواریم زودتر از بهمن این پروژه را به اتمام برسانیم گفت: با کاهش فروش زمین شرایط سخت می‌گذرد اما امروز ۵۰ درصد فروش زمین را تقلیل دادیم و شاید ۷۰ درصد مبلغ فروش‌ها نیز تحقق نیافته است.

وی از پیگیری مکانیزه شدن آبیاری فضای سبز همدان خبر داد و افزود: در بحران آب یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها مکانیزه کردن آبیاری است، این مهم شاید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که درصددیم آن را در بودجه سال آینده بگنجانیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه پروژه‌ها را در فراز و نشیب موجود طی می‌کنیم و سعی داریم در مناطق مختلف اقدامات خوبی صورت گیرد گفت: بیش از ۹۵ درصد حقوق کارکنان در ۱۵ روز اول ماه پرداخت می‌شود، ابتدا حقوق کارکنانی پرداخت می‌شود که جزو قشر ضعیف هستند و بعد حقوق‌های ستادی را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص ضرورت حفظ ۴۸ هکتاری از باغات الوند بیان کرد: ما نیز به حفظ ۴۸ هکتاری باغات اعتقاد داریم؛ از سال ۹۶ حکم‌های زیادی به دیوان عدالت رفته و پرونده‌هایی حکم گرفته و مردم منتظر تعیین تکلیف هستند.

 حسینی با بیان اینکه این پروژه و حفظ باغات بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که از عهده شهرداری خارج است و باید کمک شود گفت: ما لیست گرفتیم و گفتیم بسته ۴۰۰ میلیاردی اختصاص می‌دهیم اما حقوق مالکیتی را دیوان عدالتی ایراد گرفتند و بر حفظ ۴۸ هکتاری رای انفصال به ما دادند.

مکلفیم بر اساس قانون برای ۴۸ هکتاری پروانه صادر کنیم

وی با اشاره به اینکه هدف ما حفظ  این ۴۸ هکتار است که البته با مالکان نیز صحبت می‌کنیم؛ در ادامه در پاسخ به اینکه در جلسه‌ای معاون عمرانی استاندار، به عملکرد شما اعتراض کرد چرا در پارک ۴۸ هکتاری پروانه صادر می‌کنید در حالی که می‌گویید موافق حفظ پارک هستید افزود: سعی کردم صادقانه بگویم، در دیوان عدالت اداری نه در این دوره بلکه از سال ۹۶، حکم‌هایی به شهرداری می‌آید و ۹۶ حکم صادر شده و شاید ۲۰ تذکر دادند که باید کار را انجام دهید و بعد از ۲۰ بار تذکر قرعه به نام بنده خورده و ما هم در مقام دفاع بودیم.

شهردار همدان با بیان اینکه ما مکلفیم بر اساس قانون برای ۴۸ هکتاری پروانه صادر کنیم اما هرکسی در مقام شهردار بنشیند مشکل حل نمی‌شود و به طور ویژه باید حل کرد گفت: اخیرا جویای حال معاون استاندار بودم و با هم مشکلی نداریم، ایشان قابل احترام هستند و اعتقاد به تخصص ایشان دارم.

وی ادامه داد: روز گذشته چالشی در حفظ منافع مردم داشتیم و این موارد وجود دارد و موضوعاتی مطرح می‌شود، در خصوص ۴۸ هکتار باغات نیز زیر سوال هستیم که چرا پروانه صادر نکردیم و انفصال هم برای این است.

حسینی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم مشکل ۴۸ هکتاری از بین زرود و از محدوده خارج شود اما گفتند برای این اقدام هم باید مبلغی بالا پرداخت کرد و از طرفی مالکان هم می‌گویند این مبلغ را به ما بدهید اضافه کرد: در استان تفاهم برای حفظ ۴۸ هکتاری وجود دارد و استاندار نیز به طور جد پیگیر هستند اما دیوان عدالت اداری موضوع خود را تاکید دارد.

وی با بیان اینکه چند راه حل وجود دارد که یکی از آنها خارج کردن از محدوده شهر است گفت: طرحی هم وجود دارد که بر اساس منطقه گردشگری پیش رویم و از خود ارزش افزوده ایجاد کرده و آن محدوده را حفظ کنیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه رای دیوان را تا امروز طول دادیم تا تصمیم‌گیری شود اما تصمیم‌گیر یک نفر نیست و باید همه دخیل باشند تاکید کرد: ما دغدغه داریم و سعی داریم منافع شهر را حفظ کنیم، باید موضوع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و منافع اشخاص نیز تامین شود.

وی در خصوص مشکلات تیم شهرداری نیز گفت: حفظ یک تیم ورزشی، سرمایه شهر است و مشکلات زیادی وجود دارد اما وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهتر بوده و حداقل ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم و در حد توان نیز نیازها را برطرف می‌کنیم.

تعامل می‌کنیم اما معامله نه

حسینی نسبت به مشکلات حوزه فرهنگی نیز بیان کرد: باید نوع نگاه ما به سازمان فرهنگی و نوع نگاه بیرون به سازمان تغییر کند، شهرداری تدارکاتچی و مجموعه‌ای برای رای آوردن کسی نیست؛ اینکه بنشینند و بگویند چقدر فلان جا بد است و خود تصمیم بگیرند اینطور نیست، ما تعامل می‌کنیم اما معامله نه، سازمان فرهنگی هم از این غائله مستثنی نیست.

وی افزود: نوع نگاه در روابط عمومی‌های شهرداری این نیست که شخص «حسینی» بالا رود بلکه بالا رفتن شهر مطرح است، روابط عمومی کار را شهرداری می‌گوید، ضعف در اطلاع‌رسانی را هم داریم و باید تقویت شود.

شهردار همدان عنوان کرد: باید بگویم فضا برای تخریب بسیار است و کار تخریبی بسیار راحت‌تر از ایجابی، ما پیشنهاد را می‌پذیریم، پیشنهاد دهید و نقد منصفانه داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه برای پاسخ تذکرات شورای شهر همه مدیران شهرداری به شورا رفتیم و گفتیم شهر را نزنید چراکه نیروها شب و روز کار می‌کنند ضمن اینکه نقد را می‌پذیریم افزود: کادر شهرداری زحمت زیادی می‌کشد و همانطور که گفتم در شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه  انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه بودجه خود را به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته‌ایم در حالی که مبلغ زیادی برای شهرداری اختصاص نمی‌یابد در ادامه نسبت به دستگیری‌های اخیر در شهرداری گفت: در همه ادارات فساد وجود دارد اما شهرداری‌ها در سیبل هستند، ما منکر فساد نیستیم و برخورد با مفسدان هم جزو افتخارات ماست، ضمنا همه را یکی نبینیم و افراد پاک زیادی در مجموعه فعال هستند.

افزایش نظارت‌ها در مجموعه شهرداری

وی از افزایش نظارت‌ها در مجموعه شهرداری خبر داد و افزود: نظارت‌ها نسبت به قبل بیشتر شده و ما به دنبال ساختارسازی هستیم که امروز موضوع سامانه شهرداری الکترونیک تحولی در این زمینه است. 

شهردار همدان با بیان اینکه اگر مراجعه حضوری و درگیری با نهادهای اداری کمتر شود فساد نیز کمتر می‌شود گفت: به دنبال این هستیم استعلامات را غیرحضوری کنیم و در این خصوص مدل همدان الگویی است که می‌تواند به شهرهای دیگر منتقل شود.

وی از صدور پروانه‌ها طی سه هفته خبر داد و با بیان اینکه دنبال این هستیم صدور پروانه الکترونیکی کمتر از دو هفته انجام شود گفت: استعلامات و صدور پروانه ۸۵ درصد مراجعات به شهرداری را در برمی‌گیرد که اگر آن را الکترونیکی کنیم ۵۰ درصد مراجعات کمتر خواهد شد.

حسینی در خصوص تاکید امام جمعه نسبت به اختصاص فضاهای شهرداری به ورزش و کسب و کار جوانان گفت: نوع تدبیر ایشان فرصت خوبی برای شهر است و در اختیار قراردادن فضاهایی از شهرداری به جوانان مدنظر است اما در حوزه ستادی نیز ما مشکلات فضا داریم.

مشکل گرمخانه داریم

وی با تاکید بر اینکه طی دو هفته آینده اعلام خواهیم کرد شهرداری چه کاری در این حوزه انجام خواهد داد ضمن اینکه فضای عین‌القضات هنوز قابل بهره‌برداری نیست و فرهنگسراها را نیز در این برنامه می‌گنجانیم ادامه داد: مشکل گرمخانه هم داریم و در این حوزه پیگیری خواهیم کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه برای گسترش فضای سبز برنامه داریم و مذاکراتی انجام شده تا فضای سبز شهری را در نقاط مختلف توسعه دهیم که یکی از آنها پروژه آمادای است گفت: به دنبال این هستیم عملکرد یک ساله را ارائه دهیم، معتقدم باید اطلاع‌رسانی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان برای تملک زمین از سوی رئیس جمهور به اداره مسکن و شهرسازی بیان کرد: شهرداری هم درصدد است زمین‌هایی در سطح شهر تامین شود، پیشنهادهایی را به اداره راه دادیم تا مشکل مالکیت و... زمین‌ها را حل کنیم و اقدام به ساخت و ساز شود.

نمره قبولی می‌دهم

حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به عملکرد خود چه نمره‌ای می‌دهید گفت: به عملکردم نمره قبولی می‌دهم، تلاش ما کار بوده است. شورا برنامه می‌دهد و ما اجرا می‌کنیم و فصل‌الخطاب ما با شورا بر اساس برنامه و بودجه است.

وی با بیان اینکه در خصوص اموال خود نیز شفاف لیست را ارائه خواهم داد گفت: از مقام قضایی خواهش کردم در زندگی من ورود کنند و مردم شفاف هرچه هست را بدانند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه باید ۲۰ میلیارد تومان بابت غرامت به شرکت تعاونی استانداری داده شود چراکه باید بر اساس رای قانونی پرداخت کنیم افزود: برای حل مشکلات با مالک باید ۵۰ میلیارد پرداخت کنیم.

وی در خصوص تذکرات شورای شهر نیز بیان کرد: برای شورای شهر احترام قائلیم و قطعا نظر کارشناسی دارند، موارد قابل دفاع را تقویت و ضعف‌ها را نیز رفع خواهیم کرد اما مبنای قضاوت بودجه‌ای است که منعقد شده و برنامه مصوب شوراست.

طرح جامع ترافیک به اتمام رسیده است

حسینی تأکید کرد: پروژه‌ها چکش‌کاری زیادی شده و در حال انجام است، مثلا در منطقه چهار ۲۵ معبرگشایی داشتیم اما مسیر رفت و آمد مردم نبوده که دیده شود.

وی در ادامه نسبت به انتخابش به عنوان شهردار گفت: در انتخاب و عدم انتخاب خود دخالتی نداشتم اما روند طوری شده که مسئولیت شهری به عهده بنده است و باید کار کنیم، پای کوتاهی‌های خود می‌ایستم اما تصور می‌کنم نیاز به همدلی بالایی داریم.

شهردار همدان با تاکید به اینکه استیضاح حق شوراست اما ثبات مدیریت در شهرداری حائز اهمیت چراکه اگر می‌گویند آقای قالیباف در تهران کارهای مهمی انجام داده از سال هفتم اثرات کار ایشان مشخص شد افزود: یک عضو شورا ۲۲ تذکر، یک عضو چهار مورد و دیگری ۱۱ تذکر داده‌اند و دید ما به این موضوع مثبت و برای انجام کار است.

وی در خصوص ضرورت راه‌اندازی سامانه شفافیت نیز عنوان کرد: این سامانه در حال حاضر فعال است و یکی از اقدامات مهم شهرداری همین موضوع بوده است.

حسینی نسبت به لزوم تعریف پروژه‌های جدید در سطح شهر عنوان کرد: در یک سال اول هدف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود اما مطالعات میدان امام حسین(ع)، پروژه بلوار بهشت و تپه حاج عنایت را هم خواهیم داشت و طرح جامع ترافیک نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول