اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدیرکل ثبت اسناد یزد: اسناد املاک روستایی رایگان تعویض و صادر می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد استان یزد بر لزوم تسریع در صدور اسناد بنیاد مسکن، روستایی و اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جدی برای تسریع در صدور حدود دو هزار اراضی و املاک راه و شهرسازی در شهرستان بافق تاکید کرد.

مدیرکل ثبت اسناد یزد: اسناد املاک روستایی رایگان تعویض  و صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اسناد و املاک استان، مهدی اقبال، با اشاره به سابقه اجرای کاداستر اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری و مفاد قانونی همچون برنامه هفتم توسعه بخش‌های شرعی و قانونی مبنی بر لزوم اجرای کامل این قانون است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای تهیه نقشه در استان و شهرستان بافق افزود: اداره کل ثبت اسناد با تمام توان آماده صدور اسناد مالکیت کاداستری در تمامی حوزه‌های کشاورزی، روستایی، شهری و املاک دولتی و موقوفات است.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان این‌که تعویض اسناد روستایی با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رایگان است، تصریح کرد: در این بخش و همچنین مستندسازی اراضی زراعی و کشاورزی نیازمند همکاری بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها برای ترغیب و تشویق مردم هستیم.

اقبال با تقدیر از اقدامات خوب مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن اظهار داشت: اقدامات حقوقی و ثبتی ما همواره در راستای کاهش پرونده‌های ورودی محاکم قضایی به ویژه پرونده‌های مرتبط با اراضی و املاک راه و شهرسازی باشد.

وی بر لزوم تسریع در صدور اسناد بنیاد مسکن، اسناد روستایی، تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جدی برای تسریع در صدور حدود ۲ هزار اراضی و املاک راه و شهرسازی بافق تأکید کرد.

عضو شورای قضایی استان یزد، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، شوراها و دهیاران برای اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای دریافت اسناد مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای را خواستار شد و گفت: باید اجرای کامل کاداستر به صورت مدنظر جدی قرارگاه، شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول