اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بزرگترین برخورد شهاب سنگ به مریخ شناسایی شد

دو فضاپیمای ناسا در مریخ که یکی در سطح و دیگری در مدار این سیاره مستقر است، بزرگترین برخوردهای شهاب‌ها و دهانه‌های این برخوردها را شناسایی کرده‌اند.

بزرگترین برخورد شهاب سنگ به مریخ شناسایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، رگبارهای شهابی پرسرعت سال گذشته امواج لرزه‌ای را موجب شدند که هزاران کیلومتر را در سراسر مریخ پیموده است. اولین مورد یک برخورد بزرگ شهابی در سطح مریخ شناسایی شده که تا کنون در سطح سیاره دیگری شناسایی شده و دهانه‌هایی به طول نزدیک به 150 متر ایجاد کرده است.

دهانه های حاصل از این برخوردها، ممکن است به محققان کمک کند تا راه هایی در دسترس فضانوردان قرار دهند تا بتوانند از منابع طبیعی مریخ بهره ببرند. فرودگر اینسایت تکانه های لرزه ای را اندازه گیری کرد، در حالی که مدارگرد شناسایی مریخ تصاویر خیره کننده ای از دهانه های شناسایی شده ارائه کرد.

جو مریخ بر خلاف زمین نازک است، جایی که اتمسفر غلیظ مانع از رسیدن بیشتر سنگ های فضایی به زمین می شود و در نهایت این سنگ ها می شکنند و می سوزنند.

این کشف تازه در حالی انجام می شود که اینسایت به پایان ماموریت خود نزدیک می شود، زیرا قدرت آن رو به کاهش است و صفحات خورشیدی آن توسط طوفان های گرد و غبار پوشیده شده است. اینسایت در سال 2018 در دشت های استوایی مریخ فرود آمد و از آن زمان تاکنون بیش از 1300 مورد زلزله را ثبت کرده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول