اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا انرژی هسته‌ای را به ماه و مریخ می‌برد

ناسا و وزارت انرژی آمریکا قصد دارند با همکاری تعدادی از شرکت‌های خصوصی زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای در ماه و مریخ را فراهم کنند.

ناسا انرژی هسته‌ای را به ماه و مریخ می‌برد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، استفاده از انرژی هسته ای در ماه و مریخ دسترسی به منابع پایدار انرژی را برای فعالیت طولانی مدت در این دو سیاره ممکن می کند.

ناسا سه قرارداد 12 ماهه، هر یک به ارزش 5 میلیون دلار را بدین منظور در نظر گرفته و قرار است این شرکت‌ها طراحی سیستم‌های قدرتمند شکافت هسته ای را آغاز کنند که تا یک دهه آینده برای استفاده در ماه آماده خواهند بود.

استفاده از انرژی هسته ای بدان علت پیگیری می شود که الکتریسیته به راحتی در ماه یا در نقاط دورتر فضا در دسترس نیست. هنگامی که فضانوردان به ماه باز می گردند و در نهایت به مریخ سفر می کنند، به یک سیستم تولید برق قابل اعتماد و سبک نیاز خواهند داشت. همچنین باید بتوان این سیستم را در مناطق مختلف و همچنین در شرایط محیطی و آب و هوایی متفاوت برپا کرد.

ناسا و وزارت انرژی آمریکا تا پایان این دهه می خواهند یک سیستم قدرتمند شکافت هسته ای 40 کیلوواتی را در کره ماه آزمایش کنند. این سیستم 40 کیلوواتی می تواند انرژی کافی برای 30 خانوار را به مدت 10 سال فراهم کند.

انتهای پیام/ ت 53

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول