اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح زیباترین هتل کاروانسرای کشور در کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از افتتاح زیباترین هتل کاروانسرای کشور در کرمان خبر داد و گفت: این هتل روز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

افتتاح زیباترین هتل کاروانسرای کشور در کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استاندار کرمان عصر امروز در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی کارمانیا ضمن تسلیت حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه‌چراغ شیراز اظهار داشت: کرمان در حوزه گردشگری تنوع اقلیمی خوبی دارد و از نظر آثار تاریخی نیز دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است.

محمدمهدی فداکار اضافه کرد: تا جایی که اگر بخواهیم همه جاهای گردشگری استان را ببینیم باید یک هفته وقت بگذاریم.

وی تصریح کرد: جنوب کرمان با آب و هوای بهاری آن، بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات زمستانی است.

فداکار با اشاره به اینکه کرمان در حوزه صنایع دستی نیز تنوع زیادی دارد، گفت: در این حوزه کارهای خوبی در حال انجام است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه متاسفانه در دوران شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری دچار آسیب بسیار زیادی شد، ابراز داشت: اکنون به دلیل فروکش کردن کرونا شرایط دوباره برای گردشگری فراهم شده است.

وی بیان کرد: بازار قلعه‌محمود کرمان بعد از بازسازی تبدیل به بازارچه صنایع دستی شده است.

فداکار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تسهیلات گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم افرادی که در حوزه گردشگری فعال هستند فرصت کنند از استان بازدید داشته باشند و در مجموعه‌های خود ظرفیت‌سازی کنند که کرمان به حوزه گردشگری وصل شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع و با شعار «کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است» آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ما در کنار نمایشگاه سه برنامه را برای جامعه حرفه‌ای تورگردان کشور پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: گردشگری سلامت، گردشگری کویری با نگاه به لوت شهداد و مجموعه ثبت شده اثر جهانی یونسکو‌ و گردشگری مقاومت که محور مزار شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۲۷ استان در زمینه صنایع دستی حضور دارند، گفت: ۱۸۰ غرفه صنایع دستی و ۱۵ غرفه گردشگری از پنجم تا نهم آبان ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق از  ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب برگزار می‌شود.

فعالی از افتتاح زیباترین هتل کاروانسرای کشور در کرمان خبر داد و عنوان کرد: این هتل روز شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول