اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاروانسرای سمنان برای استفاده گردشگران در ایام نوروز آماده‌ شود

استاندار سمنان گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان برای بهره‌برداری گردشگران در ایام نوروز آماده شود.

کاروانسرای سمنان برای استفاده گردشگران در ایام نوروز آماده‌ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در مراسم برداشتن حصارهای مقابل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که با حضور جمعی از مسؤولان و مردم برگزار شد، اظهار کرد: تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان یکی از مطالبات شهروندان سمنانی بوده است.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان مورد مطالبه و تأکید آیت‌الله رئیسی بود که با وفاق و همدلی مسؤولان و مردم محقق شد.

استاندار سمنان با قدردانی از رئیس‌جمهور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر دادگستری، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، مسؤولان استانی، شهرداری و شورای شهر، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و اصحاب رسانه، بیان کرد: کاروانسرای سمنان در ایام نوروز برای بهره‌برداری گردشگران آماده شود.

هاشمی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای تبدیل این استان به مقصد سفر، افزود: در طول مسیر استان، بیش از ۳۰ کاروانسرا، ۴۰ روستای هدف گردشگری، ۲ شهر نمونه گردشگری و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی استفاده از ظرفیت گردشگری، به‌ویژه مشاغل روستایی را در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی استان سمنان مؤثر دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ واحد بوم‌گردی در استان وجود دارد و افزایش تعداد بوم‌گردی‌ها به رشد بخش گردشگری کمک شایانی می‌کند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان هستیم، اضافه کرد: ماندگاری مسافران زمینه‌ساز رشد اقتصادی است.

هاشمی بیان کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نقش مؤثری در جذب گردشگران و رشد اقتصادی استان سمنان دارد.

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی یکی از کاروانسراهای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان است.

این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است؛ طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به‌عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود.

این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است، توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول