اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تبریک رؤسای جمهور آسیای مرکزی به رئیس جمهور چین

رؤسای جمهور تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان با ارسال پیامی انتخاب همتای چینی خود را به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، تبریک گفتند.

تبریک رؤسای جمهور آسیای مرکزی به رئیس جمهور چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی انتخاب مجدد «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست را تبریک گفتند.

در پیام رحمان آمده است: خواهشمندم صمیمانه ترین تبریکات مرا به خاطر انتخاب مجدد شما به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بپذیرید.

رحمان در ادامه این پیام انتخاب مجدد «شی جین پینگ» به عنوان دبیرکل کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را تایید آشکار اعتبار بالا و حمایت قاطع جامعه چینی از سیاست‌های پیش‌گرفته وی متمرکز به توسعه همه ‌جانبه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و همچنین تقویت مستمر اعتبار چین در عرصه بین المللی، خواند.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری ابراز اطمینان کرد که تصمیماتی که در همایش اخیر حزب کمونیست چین گرفته شدند به نقطه مرجع جدیدی برای جامعه در مسیر پیشرفت پایدار «پکن» تبدیل خواهند شد.

رحمان در ادامه همچنین ابراز اطمینان کرد که با تلاش‌های مشترک دو طرف به گسترش و تعمیق مستمر روابط دوستی، حسن همجواری و مشارکت همه جانبه راهبردی کمک و آنها را با نمونه‌های جدیدی از همکاری سازنده به نفع مردم دو کشور، غنی خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان این پیام به همتای چینی خود سلامتی، شادی، موفقیت‌های جدید و به مردم دوست چین صلح، پیشرفت و رفاه را آرزو کرد.

روسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان نیز در پیام‌های جداگانه رئیس جمهور چین را به این مناسب تبریک گفتند.

در پیام  «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور قزاقستان در این مورد آمده است:  پیروزی قانع کننده، بدون شک، گواه حمایت گسترده هموطنان از سیاست خردمندانه و و دوراندیشانه شما در جهت تقویت بنیان‌های سیاسی و اقتصادی چین، افزایش رفاه شهورندان و اعتبار این کشور در عرصه بین المللی است.

«سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان نیز ضمن تبریک رئیس جمهور چین به این مناسبت خاطرنشان کرد که «عشق آباد» همچنان به گفت‌وگوی پرمحتوا، هدفمند و با اعتماد خود با «پکن» با هدف استفاده از پتانسیل عظیم مشارکت راهبردی دو کشور، ادامه خواهد داد.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز با ارسال پیامی انتخاب مجدد «شی جین پینگ» را به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:  تبریک صمیمانه مرا به خاطر انتخاب مجدد شما به سمت دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و موفقیت بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست این کشور بپذیرید.

 نتایج آخرین رای گیری نشان دهنده اعتماد بالای حزب کمونیست و مردم جمهوری خلق چین به مسیری است که شما در سیاست داخلی و خارجی دنبال می‌کنید که هدف آن تقویت توسعه پایدار چین است.

 روابط قرقیزستان و چین در سال‌های اخیر به طور پویا در حال توسعه بوده است. حسن همجواری و دوستی، اعتماد متقابل سیاسی بین کشورهای ما تقویت می‌شود، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به طور مداوم در حال گسترش است و کشورهای ما در همه سطوح ارتباط نزدیک دارند.

بر اساس اعتماد سیاسی در چارچوب پروژه یک کمربند، یک جاده همکاری نزدیک‌تر هم شده است و تعدادی پروژه مشترک بزرگ که منافع واقعی را برای مردم ما به ارمغان می‌آورد، در حال اجرا است.

مایلم با خرسندی به دیدارهای ما در ماه فوریه و سپتامبر سال جاری در پکن و سمرقند اشاره کنم که در نتیجه آن توافقاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعات روابط و تعامل دوجانبه در قالب چندجانبه حاصل شد.

 من آمادگی خود را برای ادامه کار سازنده مشترک برای تشدید بیشتر روابط قرقیزستان و چین ابراز می‌کنم.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول