اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید قزاقستان بر ضرورت ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای

نخست‌‌وزیر قزاقستان بر ضرورت ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای برای استفاده کامل از پتانسیل تجارت بین المللی تأکید کرد.

تأکید قزاقستان بر ضرورت ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علی‌خان اسماعیل اف» نخست وزیر قزاقستان در دومین نشست همایش اقتصادی کاسپین که به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شد، بر ابتکار «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور در مورد ایجاد هاب غذایی خزر تمرکز کرد.

اسماعیل اف، بر ضرورت ارتقای حمل و نقل منطقه‌ای برای بازگشایی کامل پتانسیل تجارت بین المللی تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، بندر آکتائو می‌تواند به یک هاب «هند-کشورهای حوزه خلیج فارس-ایران-قزاقستان-روسیه» تبدیل شود.

نخست وزیر قزاقستان همچنین در مورد ضرورت توسعه و رفع تنگناها در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر به منظور گسترش جریان بار بین اروپا، آسیای مرکزی و چین اظهار نظر کرد.

وی گفت: امروز ما با همکارانمان توافق کردیم که این کار را همین الان شروع کنیم. ما یک نقشه راه مناسب تهیه و گسترش پتانسیل مسیرهای ترانزیتی خود را آغاز خواهیم کرد.

نخست وزیر قزاقستان در ادامه تضمین امنیت انرژی منطقه‌ را یکی دیگر از جنبه‌های مهم همکاری خواند و گفت: در این راستا، فرآوری نفت و گاز به اولویت اصلی تبدیل می‌شود.

به گفته اسماعیل اف، همچنین تعامل در حوزه اکولوژی از نقش قابل توجهی برخوردار است زیرا بیش از 15 میلیون نفر در مناطق ساحلی دریای خزر زندگی می‌کنند.

نخست وزیر قزاقستان در بخش دیگری کشورهای ساحلی دریای خزر را به فعالیت مجدد برنامه زیست محیطی دعوت کرد.

وی در پایان سخنان خود همچنین خواستار تشدید گام‌های مشترک کشورهای منطقه در زمینه گردشگری از جمله اتخاذ اقداماتی برای راه اندازی تورهای ترکیبی، توسعه گردشگری کروز و تسهیل قوانین ویزا و مهاجرتی شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول