اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار ورامین: میراث فرهنگی شهرستان، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است

فرماندار ویژه ورامین گفت: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تنوع آن در ورامین فرصت بی‌نظیری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

فرماندار ورامین: میراث فرهنگی شهرستان، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین صبح امروز در جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری و کارگروه آبگینه شهرستان ورامین، اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تنوع آن در ورامین فرصت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی گفت: شهرستان ورامین در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های فراوانی است که در رشد اقتصادی می‌تواند موثر واقع شود.

فرماندار ویژه ورامین افزود: در حوزه اماکن تاریخی یک مجموعه کامل از معماری دوره ایلخانی در شهرستان ورامین وجود دارد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

درویشی با اشاره به صنعت شیشه و آبگینه بیان کرد: صنعت شیشه و آبگینه جز صنایع با اشتغال بالا و دارای ظرفیت‌های گوناگون اقتصادی می‌باشد که با بهره‌مندی از دانش روز و دانش بنیان کردن آن می‌توان تحول و قدم بزرگی در پیشرفت و اشتغال‌زایی آن برداشت.

معاون استاندار تهران گفت: باید نسل جوان به خصوص دانش آموزان دشت ورامین با هویت فرهنگی و ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بومی شهرستان ورامین آشنا شوند و این کار با همکاری ادارات آموزش و پرورش، شهرداری و دفتر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ ۷۵۰۰ ساله شهرستان ورامین نشان از قدمت و ظرفیت بالای این منطقه دارد که وظیفه همه دستگاه‌ها در شناساندن و حمایت و اشتغال‌زایی در این حوزه برای رشد اقتصادی این صنعت بسیار سنگین می‌باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول