اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

علی شارژی و رزمنده 2 متری لشکر فاطمیون کیست+فیلم

شهید خدابخش خاوری یکی از فرماندهان یگان زرهی لشکر فاطمیون بود که در دفاع از حرم بارها مجروح شد، اما باز هم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می‌رفت.

علی شارژی و رزمنده 2 متری لشکر فاطمیون کیست+فیلم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ پدر شهید خدابخش خاوری معروف به علی شارژی از قوم هزاره بامیان افغانستان است. همان انسان‌هایی که با وجود تمکن مالی، شهر و دیارشان را به عشق امام رضا (ع) ترک  و به ایران مهاجرت کردند. تمام دار و ندار این پیرمرد، پسر بزرگش بود تا اینکه خبر رسید تکفیری‌ها به سوریه یورش بردند و این خبر، سرآغازی شد تا پسر از این خانواده خداحافظی کند و به خاطر امنیت حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شود.


شهید خدابخش خاوری در کنار شهید مصطفی صدرزاده

خدابخش خاوری که قدی ۲ متری با موهای بور داشت، بارها در خط مقدم مجروح شد، اما خم به ابرو نیاورد و دوباره اعزام شد؛ هر بار خوشرو و خوش‌خنده‌تر از قبل. شاید به همین خاطر به «علی شارژی» معروف شد. اصلاً شهید خاوری در بحث جهاد و مقاومت سیری‌‌ناپذیر بود. او جزو گروه‌های اولی بود که در جبهه مقاومت سوریه حاضر شدند.

 

روایت  شهید خدابخش خاوری از عملیاتی که منجر به شکست داعش شد

مستند «مرهم» به کارگردانی مسعود زارعیان درباره شهید خدابخش خاوری معروف به علی شارژی دیروز ۲۹ مهرماه جاری ساعت ۱۰ صبح سینما هویزه در سالن شماره ۲ در معرض دید و اکران علاقه‌مندان قرار گرفت. این ایده از سوی مرکز رسانه فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه اجرا می‌شود.


پدر شهید خدابخش خاوری

مستند «مرهم» تلاش کرده تا شخصیت علی شارژی را در پدر و همرزمش جست‌وجو کند. این مستند به تهیه‌‌کنندگی محسن اسلام‌‌زاده و به سفارش مرکز رسانه فاطمیون تولید شده و عوامل آن شامل فیلمبردار رضا عزیزی، صدابردار احمد محمدی و مدیریت تولید مجید زارعیان است.

 

خط درگیری با دشمن؛ فیلمبردار شهید خدابخش خاوری

پایان پیام/ ت 5

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول