اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

این گروه از رزمندگان فاطمیون، برات شهادت را در پیاده‌روی اربعین گرفتند+تصاویر

می‌خواستند برای دفاع از حرم راهی شوند اما با درهای بسته روبرو می‌شوند. ایام اربعین که می‌شود خودشان را به خیل جمعیت زائران پیاده‌روی اربعین حسینی می‌رسانند تا نه تنها جواز مدافع حرم، بلکه برات شهادت را از امام حسین(ع) بگیرند.

این گروه از رزمندگان فاطمیون، برات شهادت را در پیاده‌روی اربعین گرفتند+تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ آزاده لرستانی: از پیاده‌روی اربعین در دوران صدام حسین خبری نبود و چهل سالی می‌شد که زائران حسینی در خفا و پنهانی زائر کوی حسین می‌شدند. صدام با خفت رفت و شور و عشق حسینی مردم عراق جانی دوباره گرفت و نهایت آرزوی سالخوردگان این کشور شکلی واقعی به خود گرفت.

پرچم‌های عزا دوباره برافراشته شد و موکب‌هایی که در مسیر نجف تا کربلا مشتاقانه به انتظار زائران لحظه‌شماری می‌کردند، برپا شدند. دیری نپایید که عشق به حسین (ع) مردمان سرزمین‌های دیگر را راهی این خطه از جهان کرد و «حُبُّ الحُسَین یَجْمَعُنا» را رقم زد. با گذشت سال‌ها بر حجم زائران افزوده شد تا این مسیر ۹۰ کیلومتری بیش‌ از پیش‌ جهانی شود.

اینکه من و شما هم روزی زائر این مکان بهشتی بودیم و عشق حسین را در آخرین حجت الهی جستجو می‌کردیم و می‌دانستیم تا پیاده‌روی اربعین جهانی نشود، منتقم خون حسین (ع) نخواهد آمد، شاید به همین دلیل است که شهدای مدافع حرم خود را مقید به پیاده‌روی اربعین می‌دانستند و برات شهادتشان را در همین مسیر از سید و سالار شهیدان دریافت کردند.

شهدای مدافع حرم از ایران،‌ افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه،‌ آذربایجان و سایر کشورها که هر یک به نامی خوانده می‌شوند، روزگاری در همین جاده حضورشان را در فهرست عشاق حسین (ع) ثبت کردند و چه فرخنده ایامی بود برای آن‌ها. 

حال که زائران بیشماری خود را برای اعزام به این رویداد مهم آماده می‌سازند، از برخی شهدای لشکر فاطمیون که روزگاری زائر کوی حسین بودند، نام می‌بریم؛ شاید شما زائران اربعین حسینی نایب‌الزیاره این شهدای حرم اهل بیت (ع) باشید.


فرمانده شهید «سید محمدحسن حسینی» با نام جهادی سیدحکیم در پیاده روی اربعین حسینی

سیدحکیم از فرماندهان ارشد فاطمیون است که آزادسازی شهر پالمیرا (تدمر) را برعهده داشت و به خاطر دقت عملش در این علمیات، فاطمیون در این نبرد یک شهید هم نداد، اما در مقابل، کلی تلفات از داعش گرفت. به همین خاطر اوئ سردار  پالمیراست. او را در ثواب گام‌هایی که در پیاده‌روی اربعین برمی‌دارید، شریک کنید.(اینجا)


شهید «رضا بخشی» در پیاده روی اربعین حسینی

شهید رضا بخشی، جانشین جوان فرمانده‌ فاطمیون بود. جوانی که بورسیه تحصیلی مسکو را به بهای شهادت رها کرد و خود را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) رساند. او تحصیلات حوزوی را در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فقه و معارف اسلامی در جامعةالمصطفی العالمیه و تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی، رشته حقوق در دانشگاه پیام نور فریمان گذراند و به عنوان پژوهشگر و دانشجوی برتر معرفی شد. او نیز روزگاری در پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا گام برداشته است.


شهید «مرتضی عطایی» معروف به ابوعلی در مسیر پیاده‌‌روی اربعین

شهید مرتضی عطایی، اهل مشهد و خادم حرم امام رضا (ع) بود. با شروع حملات گروه‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (س) خودش را از طریق لشکر فاطمیون به سوریه رساند. در همان جا با شهید مصطفی صدرزاده آشنا شد و رفاقتی عجیب بین آنان ایجاد شد که در نهایت به فاصله یک سال هر ۲ به شهادت رسیدند. این شهید ایرانی لشکر فاطمیون روزی زائر پیاده‌روی اربعین بوده است. (اینجا)


شهید «احمد شکیب احمدی» در جوار مرقد امام حسین (ع)

شهید احمد شکیب احمدی از دیگر شهدای فاطمیون بود که علاقه زیادی به پیاده‌روی اربعین داشت. همین عشق و علاقه بود که با لباسی که به کربلا و مشهد رفته بود، به جنگ با تکفیری‌ها می‌رفت و در نهایت با همان لباس هم به شهادت رسید. (اینجا)


شهید «حسن قاسمی دانا» در مسیر پیاده روی اربعین

شهید حسن قاسمی دانا وقتی در برابر داعش و نیروهای تکفیری قرار می‌گرفت، رجز می‌خواند که ما فرزندان علی و زهراییم. رسمی که بعد از شهادتش ادامه پیدا کرد و همرزمانش هنگام حمله می‌خواندند: «أنا شیعة علی بن ابیطالب». این شهید ایرانی لشکر فاطمیون نیز روزگاری در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشت. (اینجا)


شهید حامد بافنده در جوار حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع)

شهید حامد بافنده، قاری قرآن و مداح اهل بیت (ع) بود و برای اینکه همراه با سایر مدافعان حرم به سوریه برود، لهجه افغانستانی آموخت تا روضه‌خوان لشکر فاطمیون شود. این ذاکر امام حسین (ع) نامش را در فهرست زائران اربعین حسینی پیش‌تر ثبت کرده بود. (اینجا)


شهید «حسین علیزاده» در جوار مرقد امام حسین (ع)

شهید «حسین علیزاده» متولد سال ۱۳۶۲ بود که از سال ۱۳۹۲ راهی سوریه می‌شود و سرانجام بعد از پنج سال حضور در جبهه مقاومت سوریه در البوکمال به شهادت می‌رسد. از شهید علیزاده ۲ فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است که سرپرستی آن‌ها را عمویشان بر عهده گرفته است.(اینجا)


شهید جعفر حسنی، فرمانده تخریب تیپ حضرت اباالفضل العباس فاطمیون در پیاده‌روی اربعین حسینی و در کنار میثم مطیعی

 


شهید «مصطفی سلطانی» در پیاده‌روی اربعین حسینی

 


شهید «مجید رضایی» در پیاده‌روی اربعین حسینی

 


شهید «محمد نسیم محمدی» در پیاده‌روی اربعین حسینی

 


شهید «سیدمجتبی حسینی» در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، در حال عزیمت به سفر اربعین حسینی

 


شهید «حافظ نظری» در مسیر پیاده‌روی اربعین سال ۱۳۹۸

 


شهید «محمد وطنی» در مسیر پیاده‌روی اربعین سال ۱۳۹۳

 


رزمنده فاطمیون و رزمنده حشدالشعبی در حال پیاده‌روی اربعین حسینی

بی‌شک امسال نیز چمشتان به بیرق‌های زرد لشکر فاطمیون در پیاده‌روی اربعین خواهد افتاد که رزمندگانش به عشق و یاد یاران شهیدشان در مسیر گام بر‌می‌دارند. مسیری که إن‌شاءالله به زودی به فرج امام عصر منتهی شود.


خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین از سوی رزمندگان لشکر فاطمیون

انتهای پیام/ ت 5

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول