اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حل مشکل بیمه قالیبافان خراسان‌شمالی، باید در سطح ملی پیگیری شود

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار بافنده فرش فعال در استان وجود دارد، گفت: از تعداد فوق تنها بیش از دو هزار نفر دارای بیمه هستند که این موضوع باید در سطح ملی مورد پیگیری جدی تری قرار گیرد.

حل مشکل بیمه قالیبافان خراسان‌شمالی، باید در سطح ملی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در کارگروه فرش استان با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار بافنده فرش فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: از تعداد فوق تنها بیش از دو هزار نفر دارای بیمه هستند که این موضوع باید در سطح ملی مورد پیگیری جدی تری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم حوزه فرش استان بیمه قالیبافان است، گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و اجرای قانون امیدواریم در سال جاری شاهد تحول باشیم زیرا این مشکل با مکاتبه‌های عادی قابل حل نخواهد بود.

استاندار خراسان‌شمالی به سند فرش استان اشاره کرد و افزود: در این سند ضروریست تا با حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش بازارهای ملی و جهانی شناسایی شود زیرا فرش دستباف خراسان‌شمالی یک پتانسیل بالقوه و ارزشمند است.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: هر چند که ایجاد هنرستان فرش در شهرستان راز و جرگلان تصویب شده اما با تصویب آن در سایر شهرستان‌ها دانش آموزان دیگر مناطق نیز می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول