اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مشکلی در تامین نهاده‌های دام و طیور چهارمحال و بختیاری نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 400 تن ذرت علوفه‌ای در استان تولید شد که نیاز دامداران حدود ۱۸۰ هزار تن است و مازاد آن نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

مشکلی در تامین نهاده‌های دام و طیور چهارمحال و بختیاری نداریم

سیدعباس میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۲۱۴ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در هر دوره و تولید سالانه ۲۷ هزار تن گوشت مرغ در استان فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده نیاز نهاده طیور گوشتی در استان ذرت و سویا است که سالانه ۷۰ هزار تن ذرت و ۳۵ هزار تن سویا در سامانه بازارگاه تامین و در اختیار پرورش‌دهندگان قرار می‌گیرد.

وی پیرامون تامین کنسانتره و علوفه مورد نیاز دامداران، ادامه داد: کنسانتره مورد نیاز دام سالانه حدود ۴۰۳ هزار تن است که به میزان کافی تامین و دامداران می‌توانند سهمیه مورد نیاز خود را از سامانه بازارگاه خرید کنند.

میراحمدی با اشاره به اینکه در تامین نهاده دام و طیور نگرانی نداریم، بیان کرد: ذرت علوفه‌ای در سال جاری به میزان ۴۰۰ هزار تن در استان تولید شد که نیاز دامداران حدود ۱۸۰ هزار تن است و مازاد آن نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی درخصوص سایر منابع علوفه‌ای از جمله یونجه، گفت: نیاز دامداران به این محصول حدود ۲۸۵ هزار تن است که حدود ۴۰ درصد آن در سطح استان تولید شد.

میراحمدی در پایان با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی پیرامون کشت محصولات کم آب‌بر، ابراز امیدواری کرد و افزود: طی سال‌های آتی با توسعه کشت در دیم زارها علوفه‌های یک ساله و بخش عمده علوفه که محصولات کم‌آب‌بر است در استان تولید می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول