اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 9 سند همکاری بین قرقیزستان و آذربایجان

در چارچوب سفر دولتی رئیس جمهور آذربایجان به قرقیزستان،9سند همکاری به امضا رسید.

امضای 9 سند همکاری بین قرقیزستان و آذربایجان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در چارچوب سفر دولتی «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان به قرقیزستان، تعدادی از اسناد همکاری به امضا رسید.

روسای جمهور قرقیزستان و آذربایجان در  اولین نشست شورای بین دولتی، اسناد همکاری را امضا کردند.

این اسناد همکاری در زمینه ایجاد صندوق توسعه قرقیزستان-آذربایجان، قرنطینه گیاهان، برنامه همکاری بین وزارت امور خارجه دو کشور برای  سال‌های 2023-2025، پروتکل همکاری در زمینه بیمه اجتماعی، همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیست و توافق نامه همکاری بین وزارت منابع طبیعی، اکولوژی و نظارت فنی قرقیزستان و وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان،  یادداشت تفاهم بین اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان و آژانس توسعه مشاغل کوچک و متوسط آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان و اتاق بازرگانی و صنایع آذربایجان و یادداشت تفاهم  روابط خواهرخواندگی بین شهر بیشکک و شهر باکو امضا شد.

در پایان این مراسم «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان اظهار داشت: ما به سفر شما به عنوان ادامه منطقی مشارکت استراتژیک بین قرقیزستان و آذربایجان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

جباراف به اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا روابط بین‌الملل را در سطح بالا حفظ و همه ارتباطات را در مورد مکانیسم‌های همکاری موجود و آینده تشدید کنیم. این اولین سفر دولتی رئیس جمهور آذربایجان به قرقیزستان است. این دیدار با روحیه مشارکت راهبردی در مورد طرح موضوعات بین المللی و منطقه‌ای بود. ما امروز بار دیگر بر ماهیت استراتژیک روابط خود صحه گذاشتیم و آنها را به بالاترین سطح که وصیت تاریخی اجدادمان است، رساندیم.

وی افزود: مایلم از رئیس جمهور آذربایجان به دلیل مشارکت شخصی وی در تقویت روابط دوستی بین مردمان و کشورهایمان تشکر کنم. آرزوی موفقیت بزرگ و انرژی تمام نشدنی در دستیابی به اهداف عالی به نفع مردم آذربایجان را دارم.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول