اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رسایی: امروز با جنگ رسانه‌ای و روایت‌سازی مواجه‌ایم

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی گفت: آشوب سنتی نیاز به جمعیت دارد ولی آشوب‌های مجازی نیاز به خوراک رسانه‌ای دارند. لذا می‌بینیم که نوع جنگ، جنگ رسانه‌ای است و خط اصلی فتنه و آشوب خیابان نیست، بلکه خط اصلی فتنه در فضای مجازی است.

رسایی: امروز با جنگ رسانه‌ای و روایت‌سازی مواجه‌ایم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه 9 دی با حضور در ویژه برنامه جهان آرا با موضوع «بررسی آشوب‌های اخیر در کشور»، ضمن اشاره به وقایع فتنه 88 و مقایسه آشوب‌های اخیر کشور با سال 88 گفت: از ابتدای انقلاب بحث تقلب در انتخابات مطرح میشد ولی سال 88 مردم باور کردند چون رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، رئیس مجلس خبرگان و نخست وزیر امام آن ادعای تقلب را داشتند. با این حال در آن سال صدها هزار نفر به خیابان آمدند ولی امسال در تهران 13 میلیونی، می‌بینیم که نهایتا 2 هزار نفر به خیابان آمده‌اند.

وی ادامه داد: آشوب سنتی نیاز به جمعیت دارد ولی آشوب‌های مجازی نیاز به خوراک رسانه‌ای دارند. فلذا می‌بینیم که نوع جنگ، جنگ رسانه‌ای است و خط اصلی فتنه و آشوب خیابان نیست، بلکه خط اصلی فتنه در فضای مجازی است.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی افزود: این فتنه مجازی است و فتنه‌گران به رسانه و شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند تا روایت‌سازی کنند در حالیکه واقعیت آن نیست. برخی‌ها بر اساس هیجان یا ناراحتی با آشوب همراهی می‌کنند اما پس از آن هشیار می‌شوند و می‌بیند چه کارهایی مرتکب شده است. 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول