اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رمزگشایی از ارتباطات پادشاه بریتانیا با لابی‌های صهیونیست

چارلز سوم، شخصیتی پرحاشیه است اما چیزی که در مورد شخصیت وی کمتر به آن توجه شده، پیونده‌ای نزدیکش با لابی‌های صهیونیستی است. وی سال‌ها پدر معنوی سازمان موسوم به تسکین جهانی یهودیان بوده است.

رمزگشایی از ارتباطات پادشاه بریتانیا با لابی‌های صهیونیست

خبرگزاری فارس - گروه رادیو و تلویزیون: در پی مرگ الیزابت دوم ملکه انگلستان، پادشاه جدید بریتانیا که پسر وی باشد یعنی چارلز سوم قدرت را در این کشور به دست گرفته است. البته که چارلز سوم سال‌هاست که با در پیش گرفتن اقدامات و رویه‌هایی خاص، تا حد زیادی اعتماد تشکیلات مستقر و پشت پرده قدرت در بریتانیا را به خود جلب کرده است. در این راستا، چارلز سوم سال‌ها در مقام یک لابی‌گر تسلیحاتی به‌ویژه درزمینه فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه‌ای فعالیت داشته است. 

البته که گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد دست داشتن چارلز سوم در قتل همسر سابقش یعنی دیانا و نامزد مصری و مسلمان وی نیز مطرح‌شده است. در این راستا، نزدیکان این دو نفر به‌ویژه پدرانشان، انگشت اتهام را در این رابطه به سمت چارلز سوم گرفته‌اند. دیانا شش ماه قبل از حادثه مرگ خود، نامه‌ای را به وکیلش نوشت و در آن نامه پیش‌بینی تلاش جهت قتل خود را نیز انجام داد و تأکید داشت که چارلز سوم در پس این ماجرا قرار خواهد داشت.  

در این چهارچوب می‌توان گفت گه چارلز سوم، شخصیتی پرحاشیه است اما چیزی که در مورد شخصیت وی کمتر به آن توجه شده، پیونده‌ای نزدیکش با لابی‌های صهیونیستی است. وی سال‌ها پدر معنوی سازمان موسوم به تسکین جهانی یهودیان بوده است. این تشکیلات تا حد زیادی از شهرک‌نشینی و شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی حمایت می‌کند و با بسیاری از نهادها و تشکیلات لابی‌گر یهودی نیز در ارتباط است.

 *پیوند نزدیک چارلز با لابی‌های صهیونیستی

چارلز سوم، لابی‌گر صهیونیستی بانام جاناتان باکس را فردی معتمد، معلمی الهام‌بخش و دوستی واقعی خطاب کرده است. بااین‌حال باید پرسید که واقع جاناتان باکس چگونه فردی است؟ وی ازجمله افرادی است که قویاً علیه کارزار تحریم و منزوی‌سازی رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی کار می‌کند و در این زمینه مخصوص در اداره تشکیلاتی که کودکان و نوجوانان را هدف اقدامات تبلیغی و کارزارهای خود قرا می‌دهد هم کنشگری مؤثری دارد. باکس همچنین پارها رویه‌های ضد صهیونیستی را به‌مثابه رویه‌های ضدیهودی ارزیابی کرده است. مساله ای که یکی از نکات کلیدی است که همواره لابی‌های حامی رژیم صهیونیستی سعی دارند در مورد آن مانور دهند. جالب اینکه جاناتان ساکس ارتش رژیم صهیونیستی را القا کننده نوعی حس دوستی واقعی توصیف کرده است.

 

رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرزوگ هم جاناتان ساکس را نمودی عینی از مردانگی دانسته است. لابی رژیم صهیونیستی در انگلستان در مدت اخیر تلاش های زیادی را در دستورکار قرار داده تا تصویر چارلز سوم نزد جامعه مسلمانان بریتانیا را بهبود بخشد. در این چهارچوب، بِن یهودا یک عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک از جمله افرادی بود که از این ایده که چارلز سوم حمایت‌ها و سمپاتی خاصی را با جهان اسلام و مسلمانان دارد حمایت می‌کند و سعی در ترویج این گزاره نیز دارد. وی به نحوی عجیب و شگفت انگیز در یک مقاله خود در واشینگتن پست می‌نویسد: پادشاه جدید بریتانیا یک ستایشگر سرسخت اسلام، منتقد مداخله گرایی غرب و قهرمان حوزه احترام به فرهنگ های مختلف است.

در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که بن یهودا مدت ها برای نشریه جوییش کرونیکل که جز حامیان سرسخت لابی های صهیونیستی  و عملا تحت نفوذ آن ها نیز است، اقدام به نگارش مقاله و مطلب کرده است. وی بارها خود را در قالب یکی از حامیان جدی لابی صهیونیستی معرفی کرده است. به عنوان مثال او در جایی می نویسد: در سال جاری من واقعا به یهودی های بریتانیایی افتخار کردم. ما به افشاگری های یهودی ها در قالب هایی نظیر کارزار مقابله با یهودی ستیزی قویا افتخار می‌کنیم.

در این راستا، قسمت جدید برنامه فلسطین؛ محرمانه زدایی شبکه پرس تی وی، در گفتگو با دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول بریتانیا و فعال حامی حقوق ملت فلسطین و همچنین روشن صالح، روزنامه نگار و فعال سیاسی و اجتماعی حامی ملت فلسطین، به بررسی ارتباطات و پیوندهای مخفی و آشکار چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا با رژیم صهیونیستی و شبکه های تحت حمایت آن پرداخت.

در ابتدا دیوید میلر با اشاره به آغاز پادشاهی چارلز سوم در بریتانیا به طور خاص به سابقه دوستی وی با افراد، نمادها، و لابی های صهیونیستی در خاک بریتانیا اشاره کرد و به این نکته پرداخت که البته این مساله با توجه به نفوذ دیرینه رژیم صهیونیستی در بریتانیا عجیب نیست. روشن صالح نیز ضمن تاکید بر این مساله به این موضوع اشاره کرد که حکمروایی در بریتانیا بدون توجه به قدرت لابی های پشت پرده به ویژه لابی های صهیونیستی تا حد زیادی غیرممکن است.

*رابطه سازمان یافته پادشاه بریتانیا با تشکیلات صهیونیستی

مهمانان برنامه همچنین به طور ویژه به حمایت چارلز سوم از تشکیلات صهیونیستی در خاک بریتانیا نظیر سازمان تسکین جهانی یهودیان اشاره کردند و تاکید نمودند که رابطه پادشاه جدید بریتانیا با تشکیلات صهیونیستی، کاملا سازمان یافته و ریشه دار است. در ادامه همچنین به گمانه زنی‌های مختلف در مورد علت واقعی مرگ دیانا همسر سابق چارلز سوم و نامه ای که وی از خود قبل از مرگش برجا گذاشت و به نقش چارلز سوم در قتل احتمالی اش اشاره کرده بود هم پرداخته شد. مساله ای که در کنار تلاش‌های قابل توجه برخی جریان‌های خاص در شرایط کنونی جهت نشان دادن شخصیتی خاص از چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا و دوستی او با جامعه مسلمانان، تنها مبین یک واقعیت است و آن این نکته می‌باشد که در تحلیل شخصیت‌ها و معادلات سیاسی انگلستان، تا جای ممکن باید پا را فراتر از ظواهر گذاشت.

در ادامه دیوید میلر و صالح روشن به طور خاص به مساله دوستی چارلز سوم با یک لابی گر مشهور صهیونیستی یعنی جاناتان ساکس پرداختند. فردی که از سوی پادشاه جدید انگلیس به مثابه فردی الهام بخش و دوستی واقعی توصیف شده است. این فرد ارتباطات بسیار نزدیگی با لابی‌ها و تشکیلات صهیونیستی دارد و به طور خاص در چهارچوب ترویج آموزه های صهیونیستی در میان کودکان و نوجوانان برتیانیایی با استفاده از تشکیلات نهادینه خود، کنشگری موثری را دارد. در عین حال، وی در ترویج چهره ای دوستانه از ارتش ژیم صهیونیستی که مرتکب جنایات مختلف و متعددی شده نیز کنشگری قالب توجهی داشته است.

در پایان نیز میهمانان برنامه فلسطین؛ محرمانه زدایی شبکه پرس تی وی، با تاکید بر تلاش های هدفمند جریان‌های صهیونیستی در برساختن تصویری دوستدار مسلمانان از چارلز سوم در میان افکار عمومی بریتانیا و به طور خاص جامعه اسلامی این کشور با استفاده از ظرفیت‌های گزارش‌ها و مطالعات ارائه شده از سوی اندیشکده‌های غربی، به طور خاص به این نکته اشاره کردند که این قبیل اقدامات صرفا با هدف مخفی ساختن حامیان پشت پرده پادشاه جدید بریتانیا و کنترل بیشتر و گسترده تر وی (از سوی شبکه‌های نفوذ صهیونیستی) انجام می‌شوند.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول