اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| سرمایه استدلالی دانشگاه بهترین پشتوانه برای اقناع درباره حجاب

کاربران سامانه فارس من معتقدند باید آموزش حجاب را در مدرسه و دانشگاه انجام داد، مسوولان نیز بر این عقیده‌اند که سرمایه استدلالی دانشگاه بهترین پشتوانه برای اقناع درباره حجاب است.

فارس‌من| سرمایه استدلالی دانشگاه بهترین پشتوانه برای اقناع درباره حجاب

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، «حجاب» را بهانه کردند و در رسانه‌هایشان جوانان کشور را تحریک می‌کنند که حجاب محدودیت است و نظام اسلامی می‌خواهد شما را محدود کند، جوانان کشور هم که از کودکی در این زمینه آموزش ندیده‌اند حرفی برای گفتن و استدلال در برابر دشمنان ندارند و گاهی فریب دشمن را می‌خورند.

از این رو برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار آموزش حجاب در مدرسه و دانشگاه شدند.

سردبیر سوژه فارس من معتقد است: باید از کودکی فرزندانمان را با فسلفه حجاب آشنا کنیم و موضوع چرایی حجاب را به آن‌ها آموزش دهیم، حتی در این زمینه آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز مسوول هستند تا در مدرسه به دانش آموزان و در دانشگاه به دانشجویان این موضوع را گوشزد کنند.

البته اجرای فاز نخست قانون عفاف و حجاب چندی پیش از سوی وزارت کشور به نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد که به موجب این قانون که اجرای آن به ستاد امر به معروف و نهی از منکر واگذار شده است در فاز نخست ادارات و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی موظف هستند موضوع حجاب در ادارات را رعایت کنند.

در این باره با سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز صحبت کردیم، عاملی گفت: قانون عفاف و حجاب از سوی وزارت علوم در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز چند سال قبل به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است و بر مبنای آن عمل می‌شود.

 

وی معتقد است: جوانان کشور حتی اگر کم حجاب باشند فرزندان نظام هستند و قانون حجاب و عفاف برای صیانت از حریم و حقوق آن‌هاست تا حرمت جایگاه والای زنان حفظ شود.

عاملی با بیان اینکه بیشتر مصوبات حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی جنبه تعلیم و تربیت و آموزشی دارد که این کار نیز برعهده صدا و سیما، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی است،گفت: قطعا محیطی مثل دانشگاه که محیطی علمی و اجتماعی است نیازمند سبک زندگی سالم است.

موضوع آموزش حجاب در مدرسه و دانشگاه را از عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز جویا شدیم، معتمدی هم گفت: بله، ما می‌توانیم با تحلیل و استدلال حجاب را برای جوانان توضیح دهیم، فلسفه حجاب سرشار از تحلیل منطقی و استدلال عقلی است و می‌توانیم از این پشتوانه برای اقناع و آموزش جوانان بهره‌گیری کنیم.

به گزارش فارس، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها این کرسی‌ها نیز می‌تواند محل مناسبی برای بحث و تبادل نظر درباره حجاب و چرایی آن باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول