اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تخلف سرویس‌های مدارس در شهرکرد پیگیری شود+ نرخ کرایه در محلات مختلف

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ و نقل و ترافیک شهری شورای شهر شهرکرد گفت: تا کنون تخلفاتی از جمله انعقاد قرارداد مستقیم با خانواده‌ها، انعقاد قرارداد خودسرانه با رانندگان با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شورا از سوی مدارس و سوار کردن دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت در حوزه سرویس مدارس صورت گرفته است.

تخلف سرویس‌های مدارس در شهرکرد پیگیری شود+ نرخ کرایه در محلات مختلف

محمدرضا بیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۱۹ شرکت خصوصی در حوزه حمل ونقل شهری پروانه فعالیت داشتند که در راستای سرویس مدارس هم فعالیت می‌کنند و ۱۴ شرکت از این تعداد فعال است که ۶ شرکت سرویس مینی‌بوس و ۸ شرکت سرویس سواری را تامین می‌کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر شهرکرد افزود: ۶۰۰ دستگاه سواری و ۲۳ دستگاه مینی‌بوس سرویس مدارس شهر را پوشش می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: کرایه ماهیانه سرویس‌های مدارس در شهر شهرکرد مشخص و تمامی شرکت‌های حمل و نقل موظف به رعایت نرخ کرایه ماهیانه بر اساس جدول ارسال شده به مدارس هستند.

بیاتی افزود: بر اساس این جدول برای محدوده شهر تاکسی ۲۵۷ هزار، ون ۲۳۶ هزار و مینی‌بوس ۱۴۸ هزار تومان تعیین شده است، همچنین نرخ کرایه سرویس مدارس از منطقه منظریه و رحمتیه به داخل شهر و برعکس، تاکسی ۲۶۸ هزار، ون ۲۳۷ هزار و مینی‌بوس ۱۶۱ هزار تومان است.

وی ادامه داد: نرخ سرویس مدارس از مناطق غرب شهرکرد به مدارس ناحیه یک شامل تاکسی ۲۷۰ هزار، ون ۲۳۷ هزار و مینی‌بوس ۱۶۱ هزار تومان و از مناطق غرب شهرکرد به مدارس ناحیه۲ شامل تاکسی ۲۷۸ هزار، ون ۲۳۸ هزار و مینی‌بوس ۱۶۷ هزار تومان است.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ و نقل و ترافیک شهری افزود: نرخ جابجایی از مناطق غرب شهرکرد به رحمتیه یا منظریه، تاکسی ۲۸۳ هزار، ون ۲۶۰ هزار و مینی‌بوس ۱۶۸ هزار تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: از مناطق بروم پهنه، کوی شهرداری، کوی فرهنگیان، حاشیه میرآباد (آفتاب، رزمندگان، الوند و جهاد) به داخل محدوده شهر به مبالغ فوق (برای یک سرویس چهار نفره) ۱۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

بیاتی با اشاره به اینکه نرخ مسیرهای شهرهای زیر ۲۰ کیلومتر بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهرهای همجوار است، گفت: نرخ سایر شهرستان‌های استان طبق مصوبه کمیسیون ماده ۱۸ در همان شهرستان تعیین خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد افزود: تا کنون تخلفاتی از جمله انعقاد قرارداد مستقیم با خانواده‌ها، انعقاد قرارداد خودسرانه با رانندگان با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شورا از سوی مدارس و سوار کردن دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این تخلفات توسط سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهری به شورای شهر منتقل شد که شورای شهر نیز بر رسیدگی این تخلفات توسط متولیان امر ازجمله آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و حمل‌ و نقل شهری تاکید دارد.

بیاتی اظهار داشت: اعضای کمیسیون ماده ۱۸ شامل نماینده اداره کل آموزش و پرورش، نماینده پلیس راهور، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری، نماینده سازمان حمل و نقل شهری، نماینده شهرداری، نماینده اولیا و مربیان، نماینده مدیران مدارس، نماینده ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و نواحی استان و رئیس اداره اولیا و مربیان برای تأمین سرویس مدارس و تعیین قیمت سرویس‌ها تشکیل شد که هر کدام از دستگاه‌ها با توجه به عملکردشان وظایفی را در این خصوص دارند.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول