اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

230 میلیارد تومان برای تجهیز، تعمیر و احداث مدارس استان هزینه شد

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز، تعمیر و احداث مدارس استان هزینه شده است، گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات شده است.

230 میلیارد تومان برای تجهیز، تعمیر و احداث مدارس استان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری صبح امروز به منظور بررسی مشکلات روز آغازین مدارس و راهکارهای رفع آن تشکیل شد.

در این جلسه افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت رسمی مدارس از روز شنبه دوم مهرماه با حضور ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار آموزشگاه در استان آغاز می‌شود که از این تعداد ۲۱ هزار کلاس اولی هستند که در یک هزار و یک آموزشگاه تحصیل خود را شروع می‌کنند.

در ادامه مسئول امور استان‌های مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس، گفت: با توجه به بازدیدی که از شهرستان‌های این استان داشتیم باید به تهیه سیستم‌های گرمایشی به خصوص در مناطق محروم اهتمام ویژه داشت و پیش از شروع فصل سرما سیستم گرمایشی فراهم شود.

کمبود فضای آموزشی و معلم در برخی مناطق استان

علیرضا کاظمی خاطرنشان کرد: در مناطق عشایری و شهرستان‌هایی از جمله لردگان و کوهرنگ مشکل تامین فضای آموزشی و نیروی انسانی وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و خرید خدمت آموزشی این مشکل برطرف شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در بحث حمل و نقل دانش‌آموزان گفت: امنیت اخلاقی و جانی دانش‌آموزان امر بسیار مهمی است چرا که فرایند تربیتی دانش‌آموزان از لحظه مواجهه با سرویس آغاز شده که باید به نحو شایسته مورد توجه قرار گیرد.

ذوالفقار علیخانی بیان کرد: با وجود بیماری کرونا و تعطیلی 2 ساله مدارس برخی شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی منفعل یا تغییر شغل داده‌ و معضل کمبود ماشین وجود دارد.

کمبود وسیله حمل و نقل دانش‌آموزان رفع شد

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای رفع این مشکل، اظهار داشت: ۹۵ درصد مشکل وسیله نقلیه برطرف شده و تا چند روز آینده مشکلی در خصوص وسایل نقلیه وجود نخواهد داشت و قیمت‌ها نیز با توجه به فاصله زمانی مدرسه تا مقصد مصوب شده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم طرح و رنگ لباس فرم مدارس تغییری نداشته باشند و با همکاری اداره صمت و اصناف قیمت استانداردی برای لباس فرم مدارس درنظر گرفته شد تا بیش از قیمت مدنظر فروشی صورت نگیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز، تعمیر و احداث مدارس استان هزینه شده است، گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات شده است. 

۱۷۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری تعمیر و بازسازی شد

کامران رهی با اشاره به اینکه از ۱۳۰ پروژه در دست احداث ۲۰ مدرسه تکمیل و امسال پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود، افزود: ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان تعمیر و بازسازی شده است.

رهی ادامه داد: ۶۰۰ کلاس درس استانداردسازی و ۷۴ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان در استان آغاز شد و با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری و تبدیل کانکس‌ها به مدارس ثابت این موضوع در قالب طرح دانش‌آموز شهید پناهی آغاز و ۴۲ کانکس به مدرسه ثابت تبدیل شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان نقش آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ هر جامعه گفت: دوران مدرسه مقطع بسیار حساسی است که در اختیار معلمان است تا انسان‌های والا و فرهیخته را تربیت کنند که باید این دوره با حساسیت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

غلامعلی حیدری عنوان کرد: تلاش کنیم مدارس به صورت فراگیر و به بهترین شکل بازگشایی شوند و در این راستا زنگ مدارس در همه شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، ائمه جمعه، مسئولان و خیران نواخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای فضاسازی مناسب و نظافت اطراف مدارس توجه ویژه داشته باشد و پلیس نیز برای تردد آسان و ترافیک روان اقدامات لازم را داشته باشد تا حضور دانش‌آموزان در مدارس با مشکلی روبرو نباشد.

ضرورت حضور مستمر سفیران بهداشتی در مدارس

حیدری اظهار داشت: حضور سفیران بهداشتی به صورت مستمر در مدارس و کنترل مسائل بهداشتی ضرورت بسیاری دارد.

وی با اشاره به نیاز برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در مدارس تاکید کرد: ۱۰ سالن ورزشی ناتمام در استان وجود دارد که باید با سرعت هرچه تمام تکمیل شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد فضای معنوی در مدارس و برجسته‌سازی شهدای دانش‌آموز افزود: از ظرفیت تشکل‌ها و هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس استفاده شود.

حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه استان در منطقه سردسیر قرار دارد و هوای سرد تهویه کلاس‌ها را دشوار می‌کند باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و با برگزاری جلسات توجیهی برای معلمان و اولیا از هرگونه نارضایتی پیشگیری شود.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور در تمام مناطق هفده‌گانه گفت: کسب رتبه ۳ کنکور سراسری در استان نشان می‌دهد این استان ظرفیت خوبی برای رقابت سالم و پیشرفت دارد که باید مورد توجه ویژه معلمان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و حمایت از آن‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پایان پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول