اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صادرات ۱۲۶ هزار تن کالا از استان سمنان/ ارزش دلاری صادرات ۵۵ درصد رشد یافت

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات ۱۲۶ هزار تن کالا و رشد ۵۵ درصدی صادرات در این استان طی پنج ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات ۱۲۶ هزار تن کالا از استان سمنان/ ارزش دلاری صادرات ۵۵ درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا مداح، معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال، بیش از 126 هزار تن کالا به ارزش حدود 48 میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ازنظر ارزش دلاری 55 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان سمنان طی این مدت، 381 دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد 51 درصدی داشت.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این مدت کالاهایی ازجمله لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری، پایه نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، شمش سرب، سیم و کابل، محصولات شیمیایی، شیرینی، شکلات و بیسکوییت، کاشی و سرامیک، کاغذ و مقوا، محصولات پلاستیکی، محصولات فولادی و صنایع نساجی صادر شد.

مداح ادامه داد: این کالاها به کشورهای مختلفی نظیر ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، روسیه، گرجستان، هند و ... صادر شده است.

وی عنوان کرد: طی این مدت، حدود سه هزار تن کالا به ارزش حدود 17 میلیون دلار به استان سمنان وارد شده که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین‌آلات نانوایی و شیرینی‌پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی در این استان پنج هزار و 666 دلار است، خاطرنشان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از کشورهایی نظیر ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد شده است.

 انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول