اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وزیر کشور: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله خوی سریع آغاز می‌شود

وزیر کشور با اشاره به نیاز هزار خانه به تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه به تخریب و بازسازی بر اثر زلزله در خوی، گفت: با تعامل همه نهادهای خدمت‌رسانی از جمله بنیادمسکن و بسیج سازندگی آغاز بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده زلزه سریع آغاز می‌شود.

وزیر کشور: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله خوی سریع آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمد وحیدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای انجام مقدمات اسکان دائم، بررسی وضعیت تک تک واحدهای خسارت دیده توسط ارزیابان بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که ساخت و سازها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی و تعامل نهادهای خدمات رسان آغاز و مصالح لازم برای این امر هم تامین شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل نگهداری احشام توسط روستاییان به خاطر تخریب آغل ها و محل های نگهداری دام ها گفت: پیش بینی‌های لازم برای این امر هم انجام شده است.

وحیدی با اشاره به تخریب و خسارت به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله روز چهارشنبه ۱۳ مهر در خوی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به یک هزار خانه نیازمند تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی روی آنها صورت گرفته و تعداد بسیار کمی اکنون در مراکز درمانی بستری هستند.

وحیدی یادآور شد: ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی و در هر وعده پنج هزار پرس غذای گرم برای کاهش مشکلات زلزله زدگان توزیع شده یا در حال توزیع در مناطق زلزله زده خوی است.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول