اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وحیدی: بخشی از خسارت مساکن تخریب شده زلزله خوی توسط بیمه تامین می شود/لزوم تسریع در آواربرداری و ورود به فاز ساخت و ساز

وزیر کشور با بیان اینکه زمین لرزه با ۵.۴ ریشتری که ۲ روز گذشته در شهرستان خوی رخ داد نباید این همه خسارت بر مساکن وارد می‌کرد و بایستی علت این خسارت‌ها بررسی شود گفت: با توجه به خسارت‌های وارده و تخریب منازل مسکونی بایستی بخشی از هزینه‌ها را بیمه تامین کند.

وحیدی: بخشی از خسارت مساکن تخریب شده زلزله خوی توسط بیمه تامین می شود/لزوم تسریع در آواربرداری و ورود به فاز ساخت و ساز

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمد وحیدی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و مسوولان استانی برگزار شد اظهار داشت: زمین لرزه با ۵.۴ ریشتری که ۲ روز گذشته در شهرستان خوی رخ داد نباید این همه خسارت بر مساکن وارد می‌کرد و بایستی علت این خسارت‌ها بررسی شود.

وی با اشاره به زلزله ۲ روز گذشته خوی و خسارت وارده بر ساختمان‌های روستای و بخشی از مناطق شهری خوی ادامه داد: با توجه به خسارت‌های وارده و تخریب منازل مسکونی بایستی بخشی از هزینه‌ها را بیمه تقبل و تامین کند.

وزیر کشور در بازدید میدانی و دیدار با مردم حادثه دیده از زلزله تصریح کرد: در این دیدار مردم نگران سازه‌های خود بودند و بایستی هرچه سریعتر نظام مهندسی بر پایدار بودن و نبودن آنها ورود پیدا کند.

وحیدی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه مساکن روستایی تخریب شده‌اند تاکید کرد: اهتمام جدی در تعبیه سرویس‌های بهداشتی و حمام در روستاهایی که خانه‌های آن تخریب شده‌اند به وجود آید و هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما یادآور شد: آواربرداری منازل تخریب شده بایستی سریع اتمام و به فاز ساخت و ساز وارد شود.

خاطرنشان می‌شود وزیر کشور به محض ورود به خوی در جمع حادثه‌دیدگان از زلزله روز چهارشنبه حضور یافت و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت.

وزیر کشور روز جمعه در روستای مرتضی قلی کندی از توابع بخش مرکزی این شهرستان حاضر شد و پای صحبت زلزله زدگان نشست.

در این بازدیدها، مردم این روستا با ابراز رضایت از خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های خدماتی و امدادی، خواستار تسریع در عملیات آواربرداری و شروع ساخت و سازها شدند.

وی به مسوولان حاضر در منطقه دستور داد تا در سریعترین زمان ممکن و با بسیج همه امکانات، آواربرداری را انجام دهند و قبل از شروع فصل سرما، تکلیف ساخت و سازها را نهایی کنند.

همچنین بر ارزیابی سریع خسارت‌ها در همه بخش‌ها و در همه روستاها و واحدهای خسارت دیده از زلزله در این شهرستان بویژه ۱۲ روستایی که بیشترین آسیب را دیده، تاکید کرد.

۲ روستای مرتضی قلی کندی و خنجرخان از نزدیکترین مناطق به کانون زلزله روز چهارشنبه هستند و بسیاری از واحدهای مسکونی در این روستاها دچار خسارت شده است.

یادآور می‌شود زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد ، در این زمین لرزه، ۴۶۹واحد مسکونی بالای ۸۰ درصد خسارت و ۹۹۲ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت و ۱۱۲۶ نفر مصدوم شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول