اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فتنه اخیر بر سر استقلال و قدرت نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: فتنه اخیر بر سر حجاب نیست بلکه بر سر استقلال و قدرت نظام جمهوری اسلامی است، مبارزه با حجاب و گشت ارشاد بهانه است و فتنه گران به زودی چهره کثیف خود را نشان خواهند داد.

فتنه اخیر بر سر استقلال و قدرت نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن گرامیداشت روز روستا و عشایر و نیز روز دامپزشکی از زحمات این زحمتکشان در راستای امنیت غذایی و نیز سلامت مردم تقدیر کرد.

وی سپس به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: عزیزان پلیس باید قدر خود را بدانند که در عرصه‌های مختلف و موقعیت‌های حساس  پناهگاه مردم هستند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه هر حرکتی که بخواهد پلیس را تضعیف کند، مذموم است، افزود: در فتنه اخیر ظلم بزرگی به پلیس شد و پلیس نیز مظلومانه این ظلم‌ها را تحمل کرد، ما وظیفه داریم، از پلیس حمایت کنیم، به عزیزان ناجا، یگان ویژه و راهور خداقوت می‌گوئیم و جنایات فتنه گران در برخورد با پلیس را محکوم می‌کنیم و حمایت قاطع خود را از پلیس اعلام می‌داریم.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه اگر مسؤولان کشور در دوره‌های مختلف به وظایف قانونی خود عمل می‌کردند، امروز شاهد چنین رفتار وقیحانه ای نبودیم، این رفتارها را مایه سرافکندگی دانست و بیان کرد: هم زنان و بانوان عفیفه با اقتدار از حجاب و چادر خود دفاع می‌کنند و هم مسؤولان باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی از مسؤولان قضائی خواست، با این اتفاقات شرم آور به طور قاطع برخورد کنند و افزود: صندلی مسؤولیت ما بر خون شهدا استوار است و هر مسؤولی در دفاع از اسلام، انقلاب و حقوق مردم کوتاهی کند باید پاسخگوی خون شهدا باشد.

خطیب جمعه ورامین نظر برخی از سلبریتی ها را متفاوت با متن جامعه و مردم دانست و اظهار کرد: هیچ دستگاهی مصون از خطا نیست، اما هر شهروندی گله مندی یا شکوه‌ای از هر دستگاهی دارد، باید از مسیر قانونی آن را مطرح کند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: امروز دنیای استکبار دشمن جدی اسلام است، لذا با فتنه انگیزی های گوناگون سعی در از بین بردن اتحاد بین مسلمین دارد، هفته وحدت فرصت مناسبی است تا تمام مسلمانان با شعار واحد و دشمن شناسی توطئه‌ها را خنثی کنند.

حجت الاسلام محمودی بر توجه به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص فتنه اخیر تاکید کرد و گفت: مسأله انتقاد و اعتراض با آشوبگری جدا است، دشمن از پیشرفت نظام اسلامی علی‌رغم همه تحریم‌ها و فتنه‌ها عصبانی است، به همین دلیل هیچ راهی جز ایجاد آشوب و تحریک احساسات برخی از جوانان به بهانه‌های مختلف نمی‌بیند که باید آگاه باشیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان وجود دارد، افزود: در ایران هرکس هرچه بخواهد، با آزادی تمام می‌گوید، بسیاری از اقشار تجمعات برگزار می‌کنند و پیام خود را به گوش مسؤولان می‌رسانند، این حق شهروندی است، اما آشوب و اغتشاش مسأله دیگری است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه همه دیدند، در این فتنه همه عناصر استکبار در رسانه‌های وابسته به حمایت از فتنه گران و آشوب طلبان پرداختند، اضافه کرد: اگر برخی افراد نیز در ابتدای ماجرا به عنوان مطالبه گر وارد شدند، باید وقتی جبهه استکبار را پشت ماجرا دیدند، صف خود را جدا و فتنه را محکوم کنند.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: دعوا بر سر حجاب نیست، دعوا بر سر استقلال و قدرت نظام و جمهوری اسلامی است، مسأله مبارزه با حجاب بهانه است، گشت ارشاد و امنیت اخلاقی بهانه است، این‌ها چهره کثیف خود را نشان دادند که با اساس اسلام، نظام اسلامی و انقلاب مشکل دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه اخیر مسجد و پرچم را آتش زدند، هر آدم زیرکی باید متوجه شود که مسأله چیست، البته من با صراحت عرض می‌کنم، حجاب حکم قرآن و قانون در نظام اسلامی است و هیچ مسؤولی در هیچ جایگاهی حق عقب نشینی در مورد مسأله حجاب را ندارد و کوتاهی گذشته برخی از مدیران هم ظلم به حجاب بوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول