اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دشمنان ایران آگاهانه به‌دنبال ایجاد چند دستگی هستند

مسؤول کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه دشمنان مردم ایران، آگاهانه به‌دنبال ایجاد چند دستگی در میان مردم هستند، گفت: لازم است مردم هوشیارانه با موضوع برخورد کنند و نگذارند به بهانه خود مردم، کشورمان نابود و تجزیه شود.

دشمنان ایران آگاهانه به‌دنبال ایجاد چند دستگی هستند

احمد فروزبخش، مسؤول کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون فتنه و اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: باید توجه داشت که ذات اتفاقی مانند فتنه همیشه با ابهام و عدم قطعیت همراه است و در این مسیر دعوت به صبر، عجله نکردن و تبیین حقایق و جبهه حق ضرورت دارد.

وی افزود: فوت مهسا امینی اتفاقی ناراحت کننده بود که بررسی دقیق آن به زمان نیاز داشت اما پس از گذشت چند روز، اغتشاشات کور، جای مطالبه‌گری را گرفت و زمانی که مردم متوجه شرایط شدند صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

فروزبخش با بیان اینکه ریشه این وقایع به موضوع سرمایه اجتماعی باز می‌گردد و لازم است در این راستا سرمایه‌گذاری و آن را تقویت کرد، تصریح کرد: زمانی که سرمایه اجتماعی در شرایط خوبی نباشد، هر اتفاق کوچکی می‌تواند جرقه ناآرامی‌ها و اتفاقات ناگوار بزرگ‌تری باشد.

مسؤول کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه مسأله سرمایه اجتماعی در میان‌مدت با دو موضوع «خدمت صادقانه به مردم» و «در دست گرفتن فضای رسانه» قابل ترمیم است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه اجتماعی به وضعیت بحرانی برسد، کشور دچار مشکلاتی از جمله نبود امنیت و ضعیف شدن و تجزیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی متوجه شده‌اند که این نظام در کوتاه مدت دچار شکست نخواهد شد و از این رو بر روی ضربه زدن به سرمایه اجتماعی در میان مدت و بلندمدت حساب باز کرده‌اند، تصریح کرد: مواردی از جمله تلاش برای ایجاد دوگانگی و تمرکز بر روی شکاف‌های قومیتی، جنسیتی، اعتقادی، اجتماعی و اقتصادی از برنامه‌هایی است که می‌تواند سرمایه اجتماعی را در میان مدت تضعیف و در بلندمدت نابود کند و به همین دلیل است که دشمنان مردم ایران آگاهانه به‌دنبال ایجاد چند دستگی در میان مردم هستند. 

فروزبخش با تأکید بر اینکه در این فتنه اصل و نشانه، خود ایران‌ و اساس مسأله برای دشمنان از بین بردن ایران است، ادامه داد: در همین راستا لازم است مردم هوشیارانه با موضوع برخورد کنند و نگذارند به بهانه خود مردم، کشورمان نابود و تجزیه شود.

مسؤول کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه یکی از اتفاقات جدید فتنه اخیر، فشار بسیار زیاد افراد و جریانات خاص بر سلبریتی‌ها بود، عنوان کرد: در این راستا حتی شرایط به جایی رسید که شرکت‌های تجاری بزرگ در عرصه فضای مجازی نیز تحت فشار شدید و تهدیدهای متعدد مجبور شدند واکنش‌هایی نشان دهند و با توجه به این موضوع، لازم است مسؤولان و مردم برای آن چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به وظیفه مسؤولان نسبت به سلبریتی‌ها گفت: لازم است مسؤولان با وضع قوانین و آیین‌نامه‌های قاطعانه و مبتنی بر قانون از چنین سوءاستفاده‌هایی جلوگیری کنند و هزینه قانون‌گریزی و همراهی با فتنه را برای این افراد یا شرکت‌ها‌ بیشتر کنند .

فروزبخش با بیان اینکه از طرفی مردم هم باید بدانند که دلیل همراهی بعضی از این افراد با موج‌های سیاسی، ترس از دست دادن دنبال‌کننده است، اضافه کرد: همانطور که فتنه‌گران و آشوب‌طلبان به صفحات مجازی این  افراد فشار می‌آورند، لازم است که مردم هم با آن‌ها به‌گونه‌ای برخورد کنند که از حمایت مردم مطمئن شوند و تحت فشار فتنه‌گران کمر خم نکنند‌.

مسؤول کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه رقم خوردن اقداماتی در داخل کشور، وضعیت کشور در عرصه بین‌المللی را ضعیف خواهد کرد، گفت: بعید نیست چنین اتفاقاتی بر مذاکرات احیای برجام اثر نامطلوب بگذارد؛ همیشه اتکای سیاست‌مداران هر کشور در مقابل بیگانگان، اعتماد، اطمینان و قوت قلبی است که از مردم کشورشان می‌گیرند و در همین راستا دشمنان این ملت بر چنین فتنه‌هایی حساب باز کرده‌اند، همانطور که بسیاری از تحریم‌های اصلی ضد کشورمان پس از فتنه ۸۸ شروع به رشد و نمو کرد.‌

وی با تأکید بر اینکه بیشترین آسیب چنین اقدامات خشونت طلبانه‌ای اول از همه متوجه خود مردم است، تصریح کرد: از دست رفتن امنیت اقتصادی و اجتماعی و فضای امنی که با تقدیم هزاران شهید به‌دست آمده است، بیش از همه به ضرر مردم خواهد بود و در این راستا سعی و منظور دشمنان نیز ضرر و آسیب به خود مردم است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول