اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| مانع خانه‌نشینی 150 کارگر کارخانه «جیل» شوید

مخاطبان خبرگزاری فارس با ایجاد کمپینی خواستار جلوگیری از تعطیلی کارخانه جیل شهرستان کارون و خانه نشینی کارگران آن شدند.

فارس من| مانع خانه‌نشینی 150 کارگر کارخانه «جیل» شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت کمپین «مانع خانه نشینی 150 کارگر کارخانه جیل شوید» در سامانه «فارس من» خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

متن این کمپین به شرح زیر است:

کارخانه آجرسازی جیل واقع در شهرستان کارون با ایجاد ۱۵۰ اشتغال مستقیم و ۱۰۰ شغل غیرمستقیم در منطقه جنگیه شهرستان کارون نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد و در حال تولید است؛ حال با حکم دادگاه به دلیل بدهی، حکم تعطیلی و مزایده آن صادر شده و کارگران بیکاری شده‌اند.

حال پس از گذشت پنج ماه وقت‌کشی مدیران این کارخانه برای راه اندازی آن‌ها در شرایط فعلی متضرر اصلی مردم شهرستان کارون هستند که با وجود تمامی معضلات و محرومیت‌ها که از آن رنج می‌برند الان نیز باید شاهد تعطیلی کارخانه باشند که دیگر چرخ آن‌ها نمی‌چرخد و رونق تولید و اشتغال را به حدی کاهش داد که متضرر بعدی، کارگران این کارخانه‌ها است که بیش از ۲۵۰ کارگر با سابقه ۱۵ الی ۲۰ سال اشتغال در این کارخانه‌ها بیکار و بلاتکلیف مانده‌اند و با وجود هزینه‌های سنگین زندگی قابل تصور است که این کارگران در این مدت با چه مشقت‌هایی روبه رو بوده اند.

حال انتظار می‌رود که مسئولین استان و استاندار خوزستان و شهرستان کارون با توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین توجه ویژه‌ای به این کارخانه داشته باشند که می‌تواند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال و رونق تولید در شهرستان کارون باشد و حداقل مسئولان دنبال حل مشکلات کارگران بلاتکلیف و رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان کارون باشند.

تکلیف این همه کارگر و خانواده‌های چه می‌شود با نزدیک شدن بازگشایی مدارس و هزینه‌های بالا و وضع بد اقتصادی، آیا ما کارگران باید قربانی اختلاف بین شرکاء باشیم. ما کارگران مظلوم و ضیعف قشر جامعه از دستگاه قضا تقاضای رسیدگی هر سریعتر در این امر را داریم.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول